جهانویدیو

فوری؛ ارامنه جسد یک سرباز آذربایجانی را سوزاندند (ویدیو)

فیلم سوزاندن جسد یک نظامی آزربایجانی اسیر شده توسط گروه های مسلح ارمنستان در شبکه های اجتماعی و منابع دیگر منتشر شده است. 

دفتر دادگستری آذربایجان با تأیید این خبر گفت این فیلم نشان می دهد که بدن سرباز آذربایجانی اسیر شده با ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آن به آتش کشیده شده است:

“از مطالب مشخص می شود که طرف ارمنی با سوزاندن جسد سرباز آذربایجانی و توهین غیرانسانی به او به نقض شدید الزامات کنوانسیون ژنو و سایر قوانین بشردوستانه ادامه می دهد. ما معتقدیم که نظامیان ارمنستان برای مخفی کردن اقدامات غیرانسانی و شنیع خود بر روی بدن نظامی آذربایجانی، او را سوزانده‌اند. با این حال، ارمنستان با الحاق به کنوانسیون سوم ژنو در مورد رفتار با اسرای جنگی، همیشه خود را متعهد کرده است که با اسیران جنگی رفتاری انسانی داشته باشد. ”

در عین حال، طبق کنوانسیون ژنو، کشته شدگان باید مطابق با سنت های مذهبی خود به خاک سپرده شوند.

دفتر دادگستری آذربایجان گفت: “در این راستا، ما این جنایت را که توسط یک گروه مسلح غیرقانونی ارامنی یا گروه هایی که از نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه باقی مانده است، انجام شده، محکوم می کنیم و از سازمان های بین المللی می خواهیم چشم خود را بر روی چنین اقدامات غیرانسانی که منجر به نقض فاحش حقوق بشر می شود، نبندند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا