جهان

هیات منصفه دادگاه ترامپ در کیفرخواستی، علیه او چهار اتهام درمورد انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرد

هیات منصفه دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، با صدور کیفرخواستی علیه رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، چهار فقره اتهام را در ارتباط با تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا علیه او مطرح کرد و از ترامپ خواست پنج‌شنبه برای جلسه تفهیم اتهام در دادگاهی در واشینگتن حاضر شود.

این کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای ترامپ را به توطئه برای فریب مردم آمریکا از طریق تلاش برای جلوگیری از تایید رسمی پیروزی انتخاباتی جو بایدن و توطئه برای محروم کردن رای‌دهندگان از حق خود برای شرکت در انتخابات منصفانه متهم کرد.

ترامپ در این کیفرخواست متهم شده با استفاده از جمعیت هوادارانش که در واشینگتن دی‌سی تجمع کرده بودند قصد داشت مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری وقت، را برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ تحت فشار قرار دهد.

جدی‌ترین اتهامی که در این کیفرخواست مطرح شده می‌تواند حکم ۲۰ سال زندان را برای ترامپ به همراه داشته باشد، هر چند که صدور حکم نهایی ممکن است بنا به عوامل مختلف و صلاحدید قاضی تغییر کند.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای کیفرخواست صادر شده علیه او را تلاش بایدن و وزارت دادگستری دولت او برای «دخالت» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاخواند.

این کیفرخواست در حالی علیه ترامپ صادر شده که او نامزد پیشروی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است.

در ۲۴ خرداد ماه نیز، دونالد ترامپ پس از حضور در دادگاهی فدرال در میامی در ارتباط با پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه، پس از تفهیم ۳۷ اتهام مطرح شده علیه او، این اتهامات را نپذیرفت و گفت که گناهکار نیست.

پس از این جلسه تفهیم اتهام که ۴۷ دقیقه طول کشید، به ترامپ اجازه داده شد بدون هیچ وثیقه و محدودیت مسافرتی، دادگاه را ترک کند. با این حال، قاضی دادگاه ترامپ را از صحبت کردن با شاهدان احتمالی در این پرونده منع کرد.

سال گذشته حدود ۱۳ هزار سند به وسیله بازرسان از خانه ترامپ در فلوریدا در مارآ لاگو کشف و ضبط شد که حدود ۱۰۰ مورد از این اسناد به عنوان «محرمانه» طبقه‌بندی شده بودند.

ترامپ اولین رییس‌جمهوری در تاریخ آمریکا است که به جرایم فدرال متهم شده و این سومین بار در چند ماه اخیر است که او در دادگاه حاضر می‌شود. او در ماه آوریل نیز در ارتباط با اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم پورن در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شد و در ارتباط با این اتهام اعلام بی‌گناهی کرد.

ترامپ بارها بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و دولت بایدن را متهم کرده که برای جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، رییس‌جمهوری پیشین را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا