جهان

محکومیت رهبران سازمان راست‌گرای افراطی هوادار ترامپ در پرونده حمله به کنگره

وکلای مدافع محکومان بر این باورند که آنها قربانی مقصر اصلی حمله به کنگره یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شده‌اند

رهبران سازمان راست‌گرای افراطی «پسران مغرور» در پرونده حمله به ساختمان کنگره آمریکا در تاریخ 6 ژانویه 2021 به منظور بر هم زدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و حفظ دونالد ترامپ بر مسند قدرت، با اتهام «فتنه‌انگیزی» مجرم شناخته شدند.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، دادگاه فدرال واشینگتن دی‌سی در جریان محاکمه‌ای فوق‌العاده که به قوانین دوران جنگ داخلی ایالات متحده در میانه قرن نوزدهم استناد کرد، روز پنجشنبه انریکه تاریو، جوزف بیگز، ایتان نوردین و زاخاری رِل را با اتهام نادر «توطئه فتنه‌انگیزانه» مجرم شناخت.

دومینیک پِتسولا، یکی دیگر از رهبران سازمان، که فیلم شیشه شکستن وی با سپر پلیس حین حمله به کنگره منتشر شده است و خود نیز در دادگاه به این کار خود اعتراف کرده است، به طور جداگانه به ده فقره جرم، شامل سرقت سپر پلیس، متهم و پنجشنبه مجرم شناخته شد.

محاکمه رهبران پسران مغرور چهار ماه پیش با انتخاب هیئت منصفه در دسامبر 2022 و شروع روند قضایی در اوایل ژانویه امسال آغاز شد. محاکمه آنها سومین پرونده توطئه فتنه‌انگیزانه بود که پس از حمله به کنگره مطرح شد.

پیش از پسران مغرور، شش عضو سازمان راست‌گرای افراطی «سوگندنگهداران»، شامل استوارت رودز بنیانگذار سازمان، طی دو محاکمه در نوامبر و ژانویه محکوم به توطئه فتنه‌انگیزانه شدند.

چندین عضو دیگر پسران مغرور به اقدامات خود در 6 ژانویه اعتراف کرده‌اند، و یکی از آنها در حالی که دادگاه بزرگتر رهبران سازمان در جریان بود، مورد محاکمه قرار گرفت. قاضی در نهایت مجازات محکومان را اعلام خواهد کرد.

دادستانی دی‌سی اعلام کرد پسران مغرور در روز 6 ژانویه «تشنه خشونت» بودند، و از قبل سازماندهی شده بودند تا از تایید پیروزی جو بایدن «به هر وسیله ممکن، از جمله با زور» جلوگیری کنند.

به گزارش ان‌بی‌سی، وکلای مدافع رهبران پسران مغرور بر این باورند که وزارت دادگستری ایالات متحده این افراد را قربانی مقصر اصلی حمله به کنگره یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا