اقتصادایران

محصولات صادراتی ترکیه از طریق خط آهن به ایران ارسال می شود

در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کلیه مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه، صادرات از طریق خط آهن وان-کاپی‌کوی صورت می گیرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کلیه مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه -مسیرهای زمینی آغری-گوربولاک، وان-کاپی‌کوی، حکاری- اسن‌دره، اغدیر-دیل‌اوجو-، صادرات از ترکیه به ایران از طریق خط آهن وان-کاپی‌کوی صورت می گیرد.

در این راستا محصولات صادراتی از منطقه آزاد مرسین با کامیون و تریلی به مرکز لجستیک خط آهن وان منتقل شد.

در مرکز لجستیک خط آهن وان در راستای تدابیری اتخاذی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی محصولات صادراتی ضد عفونی و با واگن های که از ایران آمده به این کشور ارسال شد.

در این راستا 168 واگن چسب سرامیک، کنجاله سویا، نئوپان، ریل راه آهن، روی، لاستیک تراکتور، ورق قلع، کاغذ، قوطی و موز به ایران تحویل داده شد.

فارق آلتینال، عضو مجمع اتاق تجارت و صنایع وان به خبرنگار آناتولی گفت: صادرات به ایران از طریق خط آهن کاپی‌کوی را با تعداد محدودی واگن آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در این دوره دشوار و چالش برانگیز تا جایی که ممکن است تجارت و صادرات به ابران را ادامه دهیم.

آلتینال با بیان اینکه تنها برای صادرات میوه و خوراکی از وان واگن تخصیص یافته، گفت: علاوه بر غذا و میوه ، محصولات مختلف در دروازه های مرزی منتظر ارسال هستند. هیچ مشکلی در زمینه نظافت و بهداشت وجود ندارد. ما مواد غذایی و میوه ها را با دقت و به صورت کاملا بهداشتی به ایران می فرستیم. ما از مسئولان درخواست داریم تا برای صادرات محصولات غیرخوراکی نیز واگن در اختیار ما قرار دهند.

وی تاکید کرد: ظرفیت تجاری بسیار بالایی با ایران داریم و در این روزهای دشوار که اهمیت صادرات برای کشورمان بسیار زیاد است باید تلاش کنیم تا به تجارت و صادرات ادامه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا