ایران

سخنگوی قوه قضاییه: در ایران تبعیدگاه نداریم

سخنگوی قوه قضاییه حکومت اسلامی ایران در جلسه هفته‌گی خود با خبرنگاران در باره خبری درباره شهرهای در نظر گرفته شده به عنوان تبعید گاه گفت: «این مطلب غیر واقعی و مجعول بود.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه حکومت اسلامی ایران امروز سه‌شنبه ۴ شهریور در جلسه هفته‌گی خود با خبرنگاران در باره خبری درباره شهرهای در نظر گرفته شده به عنوان تبعید گاه گفت: «این مطلب غیر واقعی و مجعول بود.»

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی مدعی شد: «این خبر صحت نداشت و باید اعلام کنم از اقدامات بسیار خوب قوه قضائیه در اصلاح قانون مجازات اسلامی این شد که در ماده ۲۳ قانون جدید دیگر هیچ شهری را به عنوان تبعیدگاه نمی‌شناسیم.»

ادعای سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با نبود تبعیدگاه در حالی به صراحت بیان می‌شود که  سیامک میرزایی فعال سیاسی_مدنی ترک که پیشتر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران به ۳ سال حبس و یک سال تبعید به شهرستان قائن واقع در خراسان جنوبی محکوم شده بود، در تاریخ ۲۲ تیرماه دوران تبعید خود را به پایان رساند.

همچنین شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران با صدور حکمی آقایان «اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی نادارلی»؛ چهار فعال تورک را به اتهام شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» به ۲ سال حبس تعزیری و «۲ سال تبعید» محکوم کرده است.

بر اساس این حکم آقای فرشی علاوه بر ۲ سال حبس تعزیری به ۲ سال تبعید در باغملک از توابع استان خوزستان؛ آقای شیخی ۲ سال حبس و ۲ سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان؛ آقای منافی نادارلی ۲ سال حبس و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان؛ آقای آزاد نیز ۲ سال حبس و ۲ سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام محکوم شده‌اند.

علیرغم این محکومیت‌ها آقای اسماعیلی مدعی شده که «هیچ نقطه‌ای در ایران به عنوان تبعیدگاه نیست. احکام تبعید به ندرت صادر می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا