آذربایجان

اعتراف نماینده سقز و بانه به قاچاق سلاح توسط به اصطلاح کولبران

بهزاد رحیمی گفته که کولبران یخچال و تلویزیون جابه‌جا نمی‌کنند بلکه از آن‌ها برای کارهای نامتعارف و قاچاق همچون واردات مشروبات الکلی و اسلحه استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس رژیم ایران، افزود: افراد خاص و دانه‌درشت‌ها پول‌های نامتعارف کولبر پرداخت می‌کنند تا کالاهای آنان را جابه‌جا کنند و گاهی یک فرد در یک شب کولبری به اندازه یک ماه حقوق دریافت می‌کند و به خاطر همین دست از قاچاق سلاح و اقلامی اینچنینی بر نمی‌دارند.

وی با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای سودجو با نام کوله‌بر مشغول کارهای دیگر هستند، گفت: کوله‌بران دیگر یخچال و تلویزیون جابه‌جا نمی‌کنند چراکه دیگر اینها وارد نمی‌شود و دولت در 100 قلم اساسی ساماندهی کرده و اکنون برای کارهای نامتعارف و قاچاق همچون مشروبات الکلی و اسلحه از آن استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس افزود: دولت 100قلم کالای اساسی را ساماندهی کرده تا ماهیانه این افراد حقوق 3 میلیونی به کوله‌بران واقعی برسد اما افرادهای خاص و دانه‌درشت‌ها پول‌های نامتعارف و اضافی به جوانان بیکار کوله‌بر داده تا کالاهای آنان را جابه‌جا کنند و گاهی یک فرد در یک شب کوله‌بری به اندازه یک ماه حقوق دریافت می‌کند و به خاطر همین دست از کوله‌بری بر نمی دارند.

وی با اشاره به اینکه در دیدار اخیر از رئیس‌جمهور پیگیر احداث کارخانه و ایجاد اشتغال ویژه جوانان فارغ‌التحصیل و کوله‌بران شدیم، تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم مشکل اشتغال در کردستان برطرف شود تا جوانان به کار خود سرگرم و دانه‌درشت‌ها نیز پاسخ‌گوی اقدامات خود باشند.

رحیمی بیان کرد: دانه‌درشت‌های قاچاق به نام کوله‌بر و طرح ادعای کشتن کوله‌بران در مناطق مرزی بر علیه نظام تبلیغ منفی کرده در حالی‌که اینها در استان کردستان واقعیت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای ساماندهی کوله‌بران تدبیری ویژه اندیشیده شود، اظهار کرد: می‌توان با ایجاد کارخانه و اشتغال دغدغه افراد نیازمند شغل را برطرف کرد تا دیگر افراد سازمان یافته و دانه درشت‌ها بهانه برای تبلیغات دروغین نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا