fa

میرر: یک تیم مین‌روب نیروی ویژه ارتش انگلیس به خلیج اعزام شد

طبق ادعای رسانه انگلیسی، یک گروه از کماندوهای «سرویس دریایی ویژه» این کشور به منطقه خلیج اعزام شده‌اند تا در ماموریتی محرمانه با حملات احتمالی به کشتی‌ها مقابله کنند.

هفت روز بعد از آنکه برخی رسانه‌ها از اعزام ۱۰۰ تفنگدار دریایی انگلیس به بحرین برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی خبر دادند، یک رسانه انگلیسی  خبر تازه‌ای در این باره منتشر کرده و از اعزام نیروهای ویژه دریایی انگلیس برای آنچه که مقابله با «حمله ایران» خوانده شده، خبر داده است.

روزنامه «میرر» در خبری اختصاصی مدعی شده که برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی در برابر «حمله ایران»، کماندوهای سرویس دریایی ویژه انگلیس به منطقه خلیج  اعزام شدند.

بنا بر ادعای این روزنامه، یک گروه از کماندوهای «سرویس دریایی ویژه» (SBS) انگلیس به منطقه خلیج اعزام شده‌اند اما به تعداد این نیروها اشاره‌ای نکرده است.

سرویس دریایی ویژه انگلیس یا «اس‌پی‌اس»، واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور است که طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های انگلیسی وظایف آن مواردی از قبیل مبارزه با تروریسم، عملیات شناسایی و مبارزه با گروگانگیری را در برمی‌گیرد.

پیشتر روزنامه «دیلی میل» خبر داده بود، انگلیس قصد دارد ۱۰۰ تفنگدار دریایی را جهت محافظت از کشتی‌های انگلیسی به منطقه اعزام کند. البته این آمار بعدا تکذیب شد و روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک مقام وزارت دفاع انگلیس نوشت که این رقم فقط ۲۰ نفر است.

انتشار خبرها درباره اعزام نظامیان انگلیسی به منطقه توسط این روزنامه انگلیسی در شرایطی صورت گرفته که به دنبال سخنان دولتمردان آمریکایی به دولت تهران در زمینه حمله به دو نفتکش در دریای عمان، لندن موضعی مشابه واشنگتن اتخاذ کرده است.

در گزارش روزنامه میرر آمده که نیروهای اعزامی انگلیس به خلیج ، در زمینه برچیدن و کندن مین‌ها از بدنه کشتی‌ها خبره هستند و غواصان ویژه نیروی دریایی انگلیس که برای خنثی کردن مجموعه‌ای از مین‌ها آموزش دیده‌اند، به آنها برای انجام ماموریتشان کمک می‌کنند.

گفته می‌شود که این نیروها، از توانایی انجام حملات زیر آب علیه کشتی‌های مهاجم، کشتن یا اسارت نظامیانی که در تلاش برای خرابکاری علیه دیگر کشتی‌ها هستند، هم برخوردار هستند.

یک مقام «ارشد وزارت دفاع» انگلیس که نامش فاش نشده، در اینباره گفته است: «اس‌پی‌اس (سرویس دریایی ویژه) به عنوان بخشی از اقدامات بازدارنده، به منطقه اعزام شده و یکی از  ماموریتهای آنها، جمع‌آوری اطلاعات در زمینه اقدامات خرابکارانه ایران در زمینه مین‌گذاری است».

این مقام ناشناس انگلیسی در ادامه می افزاید: «اس‌پی‌اس نقشی تهاجمی‌تر اتخاذ کرده و همه امیدوار هستند که تنش‌‌ها کاهش یافته و ایران عقب بنشیند».

روزنامه میرر در انتهای گزارش، از رجوع به وزارت دفاع انگلیس برای سوال درباره اعزام نیرو به منطقه خبر داده اما این وزارتخانه اینگونه جواب داد: «ما درباره ماموریت‌ها و عملیات ویژه اظهارنظر نمی‌کنیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا