خاورمیانه

ادامه اعتراضات معیشتی ضد‌حکومتی در استان السویداء سوریه

مردم استان السویداء در جنوب سوریه تحت فشار بحران خفقان‌ و فروپاشی اقتصادی برای چهارمین روز متوالی علیه فساد افسارگسیخته‌ رخنه کرده در ساختارهای حکومتی کشورشان، شعار سر داده و نسبت به گسترش فقر و بیکاری و وخامت اوضاع معیشتی در مناطق محل سکونت خود اعتراض کردند.

شیخ جامعه دروزی‌ها با بیان جمله «صبر حدی دارد» آن‌چه را که در آن استان با اکثریت دروزی جریان دارد را خلاصه کرده و بیان داشت که شهروند حق دارد راه‌حل قاطعی را خواستار شود.

 

حمود الحناوی چهارشنبه يكم شهريور در بیانیه‌ای درباره اعتراضات گفت: «شهروند حق دارد كه خود و خانواده‌اش در کرامت و امنیت زندگی کند.»

 

فساد ریشه مشکلات

الحناوی همچنین گفت که مسئولان باید درک کنند که بیکاری و گرسنگی بزرگترین عوامل فروپاشی جامعه هستند و این‌که گسترش فساد به اصل مشکل تبدیل شده و به همه نقاط کشور رخنه کرده است.

 

او همچنین خواستار آن شد که مردم این استان با حفظ خویشتن‌داری و شأن و منزلت خود از هر گونه تعرض به نهادهای دولتی و دارایی‌های عمومی و خصوصی و فعالیت‌های خدماتی، خودداری کنند.

 

اعتراضات ضد‌حکومتی در واکنش به گرانی و وخامت اوضاع معیشتی در السویداء پس از آن آغاز شد که در چند روز گذشته برخی مناطق این استان شاهد حمله به دفاتر حزب حاکم بوده است و با تشدید اعتراضات علیه وضعیت اقتصادی، بسیاری از ساکنان منطقه جاده‌ها را مسدود کردند.

 

این نافرمانی در جنوب سوریه در واکنش به تصمیم وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه آغاز شد که با مصوبه حذف یارانه‌های سوخت باعث افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین و گازوئیل در مناطق تحت کنترل رژیم این کشور شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا