جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

ایتالیا: واکسنی که از آنتی بادی‌های موش بدست آوردیم کرونا را غیر فعال کرد

در حالی که پژوهشها بر روی واکسن بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان ادامه دارد، دانشمندان ایتالیایی اعلام کردند که واکسن تولید شده باعث خنثی شدن نوع جدید کرونا ویروس شده است.

نتایج اولیه آزمایشات شرکت «تاکیس بیوتک» مستقر در رم، پایتخت ایتالیا، نشان داد که آنتی بادی‌های موش می توانند سلولهای انسان را از ابتلا به نوع جدیدی از کروناویروس متوقف کنند.

با این حال، موسسه «اسپالانزانی»، جایی که این مطالعه انجام شده، خاطرنشان کرد هنوز خیلی زود است که بگوییم این واکسن در انسان مؤثر است.

امیدواریم که این واکسن در انسان‌ها هم کارساز باشد

لوئیجی آوریسیسچیو، مدیر کل «تاکیس بیو‌تک» به خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» گفت: «تا آنجا که می دانیم، ما اولین تیم در جهان هستیم که خنثی سازی کووید-۱۹ را با واکسن نشان داده ایم.»

آوریسیسچیو با هدف شروع آزمایش های بالینی این واکسن بر روی انسان در پاییز گفت: «ما از دو نفری که سلول های آنها را برای آزمایش های بالینی آینده تست کرده‌ایم. استفاده خواهیم کرد. امیدواریم که این واکسن در انسان کارساز باشد.»

دانشمندان، پنج نامزد واکسن مختلف که بر روی موش‌ها در بیمارستان اسپالانزانی در رم آزمایش کرده‌بودند را با هم مقایسه کردند. آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط موش ها در برابر ویروس، به سلول های انسانی که در یک ظرف پتری بود، اضافه شد. آنتی‌بادی‌ها با موفقیت مانع ورود ویروس کرونا به سلول‌های انسان شدند.

همچنین آنتی بادی‌های کشف شده در لاماها نیز سلول‌ها را در برابر کروناویروس محافظت می کنند

در روزهای اخیر دانشمندان آمریکایی و بلژیکی اعلام کرده‌اند که پروتئین موجود در لاماها مانع از ورود نوع جدید کروناویروس به سلول‌های انسان می شود.

تحقیقات در مورد لاماها در بلژیک در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود، اما این تحقیقات به دلیل پایان یافتن همه‌گیری‌های قبلی متوقف شده‌بود.

طبق تحقیقاتی که دوباره انجام گرفته شده، نوعی از آنتی بادی موجود در لاماها نقش مهمی در محافظت از سلول های انسانی دارد.

طبق گزارش ها، محققان آماده سازی‌های لازم به منظور آزمایشات آنتی‌بادی‌های لاما بر روی انسان را آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا