آذربایجانایران

ممانعت از ملاقات «میلاد آرمون» جوان آذربایجانی در خطر اعدام با خانواده خود

بنا به اطلاع نزدیکان «میلاد آرمون» جوان آذربایجانی در خطر اعدام، مسئولان قضائی امنیتی جمهوری اسلامی مانع از ملاقات میلاد با خانواده خود شده اند.

میلاد آرمون اهل روستای قوشا مشگین شهر(خیاو) و ساکن شهرک اکباتان تهران است. وی همراه با چند تن دیگر در جریان اعتراضات مردمی دستگیر شده و بدون وکیل و تنها در یک جلسه دادگاه فرمایشی، به اتهام واهی «محاربه» به اعدام محکوم شده است.

نیروهای امنیتی رژیم خانواده وی را شدیدا تحت فشار قرار داده‌اند تا با رسانه‌ها مصاحبه نکنند و خبر فرزندشان را اطلاع رسانی نکنند. خانواده آرمون از قشر ضعیف آذربایجان هستند که سالها پیش برای کار و امرار معاش‌ از آذربایجان به تهران مهاجرت کرده‌اند.

خبرگزاری های رژیم ویدئویی از محاکمه میلاد آرمون را منتشر کرده اند که در آن وی اتهام وارده و قتل یک بسیجی را قویا رد می‌کند و می‌گوید که هیچ سلاحی در دست نداشته و صرفا در تظاهرات مردمی شرکت کرده است.

در ویدئویی که خبرگزاری فارس منتشر کرده رئیس پلیس تهران در اقدامی غیرقانونی بدون محاکمه این جوان آذربایجانی را قاتل معرفی می کند و می‌گوید «یکی از عوامل اصلی کشته شدن بسیجی کشته شده وی می‌باشد.»

میلاد آرمون تا کنون بدون وکیل محاکمه شده و حق دفاع از خود را نداشته است.

 چند روز پیش «یته گوتلاند»، نماینده پارلمان سوئد، کفالت سیاسی این شهروند آذربایجانی در خطر اعدام، را به عهده گرفت و خواستار توقف اعدام‌ها در ایران شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا