آذربایجانایران

وزارت اطلاعات و سپاه در تدوین دستورالعمل ورود زنان به ورزشگاه‌ها «نقش دارند»

رئیس فدراسیون فوتبال ایران از «وزارت اطلاعات» و «سپاه» به‌‌عنوان دو نهاد اطلاعاتی و امنیتی نام برد که قرار است در روند تصمیم‌گیری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی تاج، روز شنبه دهم تیر اعلام کرد که «بر اساس مصوبه شورای امنیتی ملی، وزارت اطلاعات و سپاه در کنار وزارتخانه‌های کشور و ورزش، هم‌چنین فدراسیون فوتبال و نیروی انتظامی، باید پیش‌نویس دستورالعمل جامع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را با کلیه ابعاد و ملاحظات امنیتی، سیاسی، فرهنگی، فنی، محتوایی و اقتصادی تدوین کنند.»

آقای تاج افزود که «این کار در حال انجام است و جلساتی هم گذاشته شده است.»

زنان طرفدار تیم فوتبال استقلال در ورزشگاهی در ایران

حضور دو نهاد اطلاعاتی در روند تصمیم‌گیری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، در پی تصویب در شورای عالی امنیت ملی

رئیس فدراسیون فوتبال روز جمعه نهم تیر از تصویب حضور زنان در ورزشگاه‌ها در شورای امنیت ملی پس از چند سال معطلی خبر داده و بدون اشاره به نام گفته بود که دو نهاد اطلاعاتی در کنار دو وزارتخانه قرار است درباره نحوه اجرای این طرح تصمیم‌گیری کنند.

او یک روز پس اعلام این خبر بار دیگر بهانه‌های پیشین مسئولان و مقامات را تکرار کرد و گفت که «برخی ورزشگاه‌های ما از لحاظ ساختاری اکنون به هیچ‌وجه قابلیت ورود بانوان را ندارند» و از نبود «ورودی و خروجی» و «سرویس بهداشتی» ویژه زنان ازجمله مشکلات موجود برای حضور تفکیک‌شده زنان در ورزشگاه‌ها نام برد.

آقای تاج درباره برآورد زمان احتمالی تغییر ساختاری ورزشگاه‌ها برای حضور زنان چیزی نگفت و تنها اعلام کرد که ورزشگاه‌های نقش جهان، گل گهر سیرجان، شهدای فولاد اهواز و کرمان در سال آینده برای این منظور آماده می‌شوند و ورزشگاه آزادی تهران نیز پس از اتمام مرمت برای حضور زنان حاضر خواهد بود.

موضوع بررسی حضور زنان در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بارها مطرح شده بود.

طیبه سیاوشی، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ درباره بررسی موضوع حضور زنان در شورای امنیت ملی خبر داده و «نظر برخی علما و مراجع» و «نبود پلیس زن به تعداد کافی» را از جمله موانع تصویب نهایی طرح حضور زنان در ورزشگاه‌ها عنوان کرده بود.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، از پنج سال پیش از ایران خواسته است که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کند، ولی فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی به بهانه نداشتن «زیرساخت‌های لازم» تاکنون از اجرای این دستور طفره رفته‌اند.

جمهوری اسلامی سال گذشته پس از چند بازی ملی و باشگاهی به شکل محدود اجازه حضور زنان در چند ورزشگاه فوتبال را داد، اما با آغاز اعتراض‌های سال ۱۴۰۱، از بیم حضور زنان بدون حجاب اجباری و سر دادن شعارهای ضد حکومتی، بار دیگر درهای ورزشگاه‌ها را به روی آنان بست.(رادیو فردا)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا