جهان

وزیر خارجه آمریکا: به واکنش بی‌سابقه به حمله روسیه ادامه می‌دهیم

بلینکن روز شنبه هفتم اسفندماه در توییتی نوشت: «به همراه متحدان و شرکای خود از طریق اعمال تحریم‌های سنگین علیه ولادیمیر پوتین، وزیران دفاع و خارجه و معاون وزیر دفاع روسیه، به پاسخ بی‌سابقه به حمله روسیه به اوکراین ادامه‌ می‌دهیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد کشورش به همراه متحدان و شرکا به پاسخ «بی‌سابقه» به حمله روسیه به اوکراین ادامه خواهد داد.

بلینکن روز شنبه هفتم اسفندماه در توییتی نوشت: «به همراه متحدان و شرکای خود از طریق اعمال تحریم‌های سنگین علیه ولادیمیر پوتین، وزیران دفاع و خارجه و معاون وزیر دفاع روسیه، به پاسخ بی‌سابقه به حمله روسیه به اوکراین ادامه‌ می‌دهیم.»

دولت آمریکا در حالی از ادامه واکنش به حمله روسیه خبر می‌دهد که گزارش‌ها حاکی از پیشروی نیروهای روسیه در شهرهای اوکراین و پایتخت این کشور، کی‌یف،‌ است.

رییس‌جمهور اوکراین شامگاه جمعه گفت که روسیه قصد دارد به کی‌یف حمله کرده و آن را تحت کنترل خود در بیاورد.

گزارش‌ها از ادامه حملات سنگین روسیه به شمال‌غربی، غرب و جنوب کی‌یف حکایت دارد و انفجارهای مهیبی در این مناطق شنیده می‌شود.

شامگاه جمعه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب قطعنامه پیشنهادی درباره بحران اوکراین با رای ممتنع چین و وتوی روسیه مواجه شد.

با این حال واکنش‌ها به حمله روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد.

۵۰ کشور در سازمان ملل طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند روسیه با وتوی قطعنامه شورای امنیت از قدرت خود سوء‌استفاده کرده است.

در پی پیشروی نیروهای نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی بسته تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش دادند و این بار شخص ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور و وزیر خارجه او را تحریم کردند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا موافقت کرده است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار دهد.

بورل در یک نشست مطبوعاتی پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت بشار اسد، لوکاشنکو، و اکنون پوتین تنها رهبرانی‌اند که در جهان از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

بریتانیا هم از اعمال تحریم بر دارایی‌های ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف خبر داد. از سویی نیز کانادا و استرالیا به کارزار تحریم علیه مسکو پیوستند.

موشک‌های روسی روز جمعه در کی‌یف، پایتخت اوکراین اصابت کردند و خانواده‌ها به پناهگاه‌ها گریختند.

مقام‌های اوکراینی از مردم خواستند که کوکتل‌مولوتوف‌ها را برای دفاع از پایتخت خود آماده کنند.

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره خروج ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین از کی‌یف، او با انتشار ویدیویی همراه با برخی نزدیکانش بر حضور خود در پایتخت اوکراین تایید کرد.

او گفت همه مقام‌ها، سربازان و شهروندان در این کشور هستند و از اوکراین دفاع می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا