ایرانسلامتی و زندگی

افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در ایران

هم‌زمان با آغاز موج پنجم کرونا و نیز افزایش مبتلایان به نوع دلتای این ویروس در ایران، میزان فوتی در این کشور نیز افزایش یافت.

بر اساس اخبار منتشرشده در رسانه‌های حکومتی ایران، با ورود به موج پنجم کرونا که به دلتا معروف شده است، سازمان بهشت‌زهرای تهران در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت و کارکنان این سازمان برای پنجمین بار در ۱۷ ماه گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شدند.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا با اشاره به اینکه پیک مرگ کرونایی شهر تهران به‌شدت رو به افزایش است و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد، گفت: در هفته‌های گذشته در شرایط خطی و بین اعداد ۳۰ تا ۳۵ ثابت بودیم اما در روزهای گذشته عدد متوفیان کرونایی تهران با افزایش چشمگیر همراه بوده است.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی، روزانه نزدیک به ۲ هزار نفر در بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و آمار فوتی‌ها در این منطقه به حدی افزایش‌یافته است که مردم برای تدفین مردگان باید در صف بمانند.

درحالی‌که در کشورهای همسایه ایران تزریق دوز سوم واکسن کرونا آغازشده است، جمهوری سلامی با دستور خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، در تأمین واکسن برای واکسیناسیون عمومی ناتوان مانده است.

از سوی دیگر تولید واکسن‌های داخلی که خامنه‌ای بر روی آنها تأکید داشت با اماواگرهای بسیاری روبروست که سرنوشت این واکسن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا