ایران

حمله بنیاد مستضعفان با نیروی‌انتظامی برای تخریب روستایی در احواز؛ شمار زیادی با گلوله ساچمه‌ای زخمی شدند

در جریان درگیری ماموران نیروی انتظامی ایران با ساکنان روستای «ابولفضل» در حاشیه احواز، شمار زیادی در اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شدند.

در جریان درگیری ماموران نیروی انتظامی ایران با ساکنان روستای «ابولفضل» در حاشیه احواز، هنگام اقدام برای تخریب خانه‌های این روستا که بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت دارد، شماری از ساکنین در اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شدند.

علی بیرانوند، معاون دادستان احواز با تایید این درگیری گفت ماموران انتظامی کلانشهر احواز برای اجرای حکم تخلیه یک منطقه مسکونی موسوم به ابوالفضل رفته بودند که با مقاومت ساکنین مواجه شدند.

علی بیرانوند شامگاه چهارشنبه ۵ شهریور با تایید شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط نیروی انتظامی به سوی مردم معترض به ایرنا گفت: «ماموران انتظامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع و جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی چند تیر شلیک کردند که برخی از افراد از این موضوع سو استفاده کرده و با تقطیع کلیپ ها سعی در وارونه کردن موضوع داشتند.»

اظهارات آقای بیرانوند در باره اینکه نیروی انتظامی برای «جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی» شلیک کرده، در حالی بیان می‌شود که در ویدیوهای منتشر شده به‌وضوح زخمی شدن شمار زیادی از ساکنین روستای ابوالفظل که در برابر تخریب خانه‌هایشان مقاومت کرده بودند را نشان می‌دهد.

SosyalMedia

بنا به اظهارات ساکنین این روستا، نیروی انتظامی با اسلحه‌های ساچمه‌زن به سوی آنها تیراندازی کرده‌ همچنین شماری از ساکنین معترض را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی احواز نیز در گفتگو با فارس با تایید این درگیری شلیک به سوی مردم معترض را تکذیب کرده است.

در روستای ابوالفضل ۳۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که بنیاد مستضعفان مدعی مالکیت بر زمین‌های آن است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا