ایرانجهان

پنتاگون از چهار حمله جدید نیروهای نیابتی ایران به پایگاههای آمریکا خبر داد

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد پس از حمله روز چهارشنبه آمریکا به تاسیسات متعلق به سپاه در سوریه، نیروهای آمریکایی چهار بار توسط گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه مورد هدف قرار گرفتند.

منابع امنیتی هم اعلام کردند نیروهای آمریکایی روز پنجشنبه ۱۸ آبان، در سه حمله پهپادی و انفجاری در عراق هدف قرار گرفتند، اما هیچ تلفات جانی نداشتند.

به گفته این منابع، در یکی از این حملات، گشت مشترک نیروهای آمریکایی و سرویس ضد‌تروریسم عراق در نزدیکی شهر موصل هدف بمب‌گذاری قرار گرفت که به یک خودرو خساراتی وارد شد اما تلفات جانی نداشت.

معاون سخنگوی پنتاگون هم روز پنجشنبه گفت از ۱۷ اکتبر، همزمان با آغاز نبرد میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس، تاکنون مواضع و نیروهای ایالات متحده ۴۶ بار مورد حمله قرار گرفته که ۲۴ حمله در عراق و ۲۲ حمله در سوریه رخ داده است.

سابرینا سینگ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «همه این حملات با پهپادها یا موشک‌های انفجاری صورت گرفته است» افزود: «اگر این حملات علیه پرسنل ما ادامه یابد، ما در زمان و مکانی که انتخاب کرده‌ایم برای پاسخ مجدد تردید نخواهیم کرد.»

براساس اعلام پنتاگون، در حملات نیروهای نیابتی ایران به مواضع و پایگاههای آمریکا در خاورمیانه، در مجموع ۵۶ نفر از پرسنل آمریکایی مجروح شده‌اند، اما بیشتر آنها بعد از مداوائی جزئی به محل خدمت خود بازگشته‌اند.

وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه ۱۷ آبان اعلام کرد در حمله‌ای هوایی به شرق سوریه، یک مرکز مهم تسلیحاتی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را منهدم کرده است.

حمله روز چهارشنبه پس از آن انجام شد که حوثی‌های یمن که تحت حمایت ایران هستند، یک پهپاد آمریکایی را در سواحل دریای سرخ سرنگون کردند.

ایالات متحده که از آغاز جنگ اسرائیل و حماس حضور خود را در خاورمیانه تقویت کرده بارها نسبت به تلاش برای گسترش درگیری در منطقه هشدار داده و به مقامات ایران اعلام کرده هرگونه حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی را با شدت پاسخ خواهد داد.

سران ایران اما با وجود ابراز خشنودی از وقوع درگیری میان نیروهای حماس و ارتش اسرائیل، هرگونه دخالت در تحرکات حماس یا دیگر گروههای مورد حمایتش در خاورمیانه را تکذیب کرده‌اند.

حماس در حمله تروریستی ۱۵ مهر به اسرائیل دست‌کم ۱۴۰۰ اسرائیلی عمدتا غیرنظامی را کشت و حدود ۲۴۰ نفر اسرائیلی و اتباع خارجی از جمله، کودکان، زنان، و سالمندان را ربود.

ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا