آذربایجانجهان

مهاجرت اختیاری ارمنی ها از قره‌باغ؛ اردوغان به نخجوان می‌رود

هم‌زمان با به راه افتادن مهاجرت هزاران ارمنی از منطقه قره‌باغ کوهستانی پس از شکست در مقابل آذربایجان، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، قرار است با همتای آذربایجانی خود الهام علی‌اف دیدار کند

دفتر رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد اردوغان برای گفتگو با علی‌اف درباره وضعیت منطقه قره‌باغ، روز دوشنبه از منطقه خودمختار نخجوان آذربایجان دیداری یک روزه خواهد کرد.

به گزارش رویترز، پس از یک عملیات نظامی ۲۴ ساعته از سوی ارتش آذربایجان، ارمنی‌های تروریست قره‌باغ، سرزمینی که به از نظر جامعه بین‌الملل بخشی از آذربایجان شناخته می‌شود اما پیش‌تر خارج از کنترل این کشور بود، مجبور به آتش‌بس شدند.

روز یکشنبه، رهبر تروریست قره‌باغ به این خبرگزاری گفت ۱۲۰ هزار ارمنی ساکن در این منطقه که نمی‌خواهند، آنجا زندگی کنند و بنابراین شروع به مهاجرت از این منطقه کرده‌اند.

خبرگزاری تاس روسیه بامداد روز دوشنبه به نقل از بیانیه‌ای از دولت ارمنستان گفت تا کنون بیش از ۲۹۰۰ نفر از قره‌باغ کوهستانی وارد ارمنستان شده‌اند.

دیوید بابایان، مشاور ساموئل شهرامانیان، رهبر تروریست قره‌باغ، به رویترز گفت: «نود و نه درصد ترجیح می‌دهند اینجا را ترک کنند.»

گزارشگر رویترز در منطقه گفت کسانی که سوخت داشتند با خودرو و از طریق کریدور لاچین به سمت مرز با ارمنستان حرکت کرده‌اند که تصاویری نیز از ‌آن منتشر شده است.

پیش‌تر، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که تجهیزات نظامی بیشتری از جمله راکت، گلوله‌های توپخانه، مین و مهمات را از تروریست های ارمنستان مصادره کرده است.

ارمنستان می‌گوید بیش از ۲۰۰ نفر در عملیات هفته گذشته آذربایجان کشته و ۴۰۰ تن زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا