اجتماعیایرانسیاست

همشهری: فقط در اعتراضات خفاجیه (سوسنگرد) ۳۰۰ نفر بازداشت شدند

روزنامه همشهری در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در باره اعتراضات مردم عرب الاخواز منتشر کرده، نوشت، فقط در اعتراضات خفاجیه (سوسنگرد) ۳۰۰ نفر بازداشت شدند.

روزنامه همشهری در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در باره اعتراضات مردم عرب الاخواز منتشر کرده، نوشت، فقط در اعتراضات خفاجیه (سوسنگرد) ۳۰۰ نفر بازداشت شدند.

این گزارش می‌نویسد، اعتراضات تا روز چهارم در خفاجیه (سوسنگرد) و شهرهای اطراف مسالمت‌آمیز بود. مردم در شهر راهپیمایی می‌کردند و برای آب شعار می‌دادند. فلکه لاله که یکی از میادین اصلی شهر است هر روز مقصد معترضان بود. کسی جایی را آتش نمی‌زد ولی هر روز به جمعیت معترضان اضافه می‌شد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، بالاخره در روز چهارم با ورود یگان ویژه پلیس به منطقه سوسنگرد که غیربومی و ناآشنا به منطقه بودند فضا عوض شد. تا آن روز هیچ مسئول استانی یا ملی هم حاضر به صحبت با مردم نشد. حتی فرماندار هم به میان مردم نیامد و مردم که تا آن روز هیچ خشونتی به خرج نداده بودند و فضا فقط در حد اعتراض آرام بود با برخورد همراه با خشونت مواجه شدند.

به نوشته همشهری، پلیس مردم را با این سؤال مواجه کرد که با توجه به مسالمت‌آمیزبودن اعتراضات، چرا یگان ویژه با نیرو وارد شهر شده؟ این اتفاق باعث افزایش خشونت‌ها شد. وقتی با آنها حرف می‌زدی از نوجوان فلافل‌فروشی می‌گفتند که با سر و روی خونی به خانه رفته یا لبنیات‌فروشی که بی‌گناه دستش شکسته است.

همشهری در گزارش خود با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ نفر در این اتفاقات بازداشت شدند، نوشت، برخلاف چیزی که رسانه‌ها اعلام می‌کنند مشکلات استان حل نشده است و هر مشکلی در چرخه معیوب خودش مشکل جدیدی را ایجاد می‌کند.

همشهری می‌گوید خوزستان (الاحواز) به یکی از بزرگ‌ترین استان‌هایی تبدیل شده است که مردم از آن مهاجرت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا