نماد سایت Aznews TV

بیانیه همبستگی سازمان راه آزادی قشقایی (قایی) با ملت آزربایجان

ملت بزرگ آزربایجان
اکنون که به مدد دلاوری‌های ارتش مظفر جمهوری آزربایجان شهرها و روستاهای قاراباغ عزیز یکی پس از دیگری از اشغال رها و به آغوش وطن باز می گردد بی نهایت مسرور و از صمیم قلبمان خشنودیم.

درد قاراباغ درد بزرگ ملت تورک است، ۲۸ سال است که رژیم اشغالگر ارمنستان ۲۰ درصد از خاک جمهوری آزربایجان را اشغال و با بی اعتنایی به قطعنامه های متعدد سازمان ملل متحد مبنی بر پایان اشغالگری اش با ارتکاب جنایات جنگی و‌ نسل کشی ، ده ها هزار تن از برادرانمان را قتل عام و بیش از یک میلیون تن دیگر را آواره نموده است.

سازمان قایی ضمن تاکید بر حق آزربایجان برای آزادسازی سرزمینهای اشغال شده و حفظ تمامیت ارضی اش خواهان خروج فوری ، کامل و بی قید و شرط اشغالگران و جنایتکاران ارمنستان از خاک آزربایجان و بازگشت آوارگان به سرزمین های خودشان است.

سازمان قایی همچنین خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط فعالین مدنی تورک در شهرهای آزربایجان ایران است که در روزهای اخیر برای اعلام همبستگی و همدلی با برادران آزربایجانی خود دست به تجمع مسالمت آمیز زده اند اما در کمال تأسف با خشونت و بازداشت گسترده توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی مواجه شده اند.

در پایان بار دیگر خوشحالی خود از رهاسازی چندین شهر و روستای اشغال شده آزربایجان را اعلام داشته و آرزوی قلبی ماست که هر چه سریع تر تمامیت سرزمینهای اشغالی از بند اشغال رها شده و پرچم آزربایجان بار دیگر در قارا باغ و دیگر مناطق اشغالی به اهتزاز در آید.
از این روی ضمن اعلام همبستگی و همدلی کامل خود با ملت آزربایجان و ایستادن در کنار آنان آمادگی خود برای هرگونه همکاری و ‌همیاری با ملت آزربایجان تا رفع کامل اشغال را اعلام می داریم.

یاشاسین آزربایجان
یاشاسین قارا باغ
قارا باغ آزربایجان دیر.

خروج از نسخه موبایل