مقالات

بیانیه همبستگی سازمان راه آزادی قشقایی (قایی) با ملت آزربایجان

اکنون که به مدد دلاوری‌های ارتش مظفر جمهوری آزربایجان شهرها و روستاهای قاراباغ عزیز یکی پس از دیگری از اشغال رها و به آغوش وطن باز می گردد بی نهایت مسرور و از صمیم قلبمان خشنودیم.

ملت بزرگ آزربایجان
اکنون که به مدد دلاوری‌های ارتش مظفر جمهوری آزربایجان شهرها و روستاهای قاراباغ عزیز یکی پس از دیگری از اشغال رها و به آغوش وطن باز می گردد بی نهایت مسرور و از صمیم قلبمان خشنودیم.

درد قاراباغ درد بزرگ ملت تورک است، ۲۸ سال است که رژیم اشغالگر ارمنستان ۲۰ درصد از خاک جمهوری آزربایجان را اشغال و با بی اعتنایی به قطعنامه های متعدد سازمان ملل متحد مبنی بر پایان اشغالگری اش با ارتکاب جنایات جنگی و‌ نسل کشی ، ده ها هزار تن از برادرانمان را قتل عام و بیش از یک میلیون تن دیگر را آواره نموده است.

سازمان قایی ضمن تاکید بر حق آزربایجان برای آزادسازی سرزمینهای اشغال شده و حفظ تمامیت ارضی اش خواهان خروج فوری ، کامل و بی قید و شرط اشغالگران و جنایتکاران ارمنستان از خاک آزربایجان و بازگشت آوارگان به سرزمین های خودشان است.

سازمان قایی همچنین خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط فعالین مدنی تورک در شهرهای آزربایجان ایران است که در روزهای اخیر برای اعلام همبستگی و همدلی با برادران آزربایجانی خود دست به تجمع مسالمت آمیز زده اند اما در کمال تأسف با خشونت و بازداشت گسترده توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی مواجه شده اند.

در پایان بار دیگر خوشحالی خود از رهاسازی چندین شهر و روستای اشغال شده آزربایجان را اعلام داشته و آرزوی قلبی ماست که هر چه سریع تر تمامیت سرزمینهای اشغالی از بند اشغال رها شده و پرچم آزربایجان بار دیگر در قارا باغ و دیگر مناطق اشغالی به اهتزاز در آید.
از این روی ضمن اعلام همبستگی و همدلی کامل خود با ملت آزربایجان و ایستادن در کنار آنان آمادگی خود برای هرگونه همکاری و ‌همیاری با ملت آزربایجان تا رفع کامل اشغال را اعلام می داریم.

یاشاسین آزربایجان
یاشاسین قارا باغ
قارا باغ آزربایجان دیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا