آذربایجان

اردوغان: علی اف رهبری است که تحلیل دقیقی دارد و روسیه را بهتر از همه می شناسد

رئیس جمهور ترکیه می گوید: رئیس جمهور آذربایجان (آزربایجان) یکی از رهبرانی است که روسیه را بهتر می شناسد و تحلیل دقیقی دارد.»

رجب طیب اردوغان؛ رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری پایانی نشست سران ناتو به «تحلیل دقیق» رئیس جمهور آزربایجان درخصوص جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد.

اروغان گفت: «البته در کنار این بازدیدها، فرصتی فراهم می شود تا در مورد روابط دوجانبه خود گفتگو کنیم. همچنین مشکلات آینده منطقه را با کشورها مورد مذاکره قرار داریم مثلاً در سفر برادرم، الهام علی اف، رئیس جمهور آزربایجان، موضوع اصلی ما روسیه و اوکراین بود. او یکی از رهبرانی است که روسیه را بهتر از همه می شناسد.»

رئیس جمهور ترکیه درخصوص پرزیدنت علی اف افزود: «رابطه علی اف با پوتین نیز مشخص است. او (علی اف) همچنین یکی از بهترین تحلیلگران جنگ است. ما این فرصت را داشتیم که در مورد این موضوعات بسیار آشکار و مشخص صحبت کنیم.»

اشاره رئیس جمهور ترکیه به سفیر اخیر رئیس جمهور آزربایجان شمالی به آنکارا و دیداری است که 5 ساعت میان رهبران دو کشور به طول انجامید.

لازم به ذکر است که پرزینت علی اف در نخستین روز از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و آغاز تحریم های سنگین علیه مسکو گفته بود مسکو همه چیز را پیش بینی کرده و برنامه مشخصی برای خود دارد. علی اف تاکید داشت «با تحریم ها نمی توان مانع روسیه شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا