آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان قرآن کریمی را که از مکه آورده بود به مسجد آغدام اهدا کرد

الهام علی‌اف گفت: «امروز، من قرآن كريمي را كه از مكه آورده ام به مسجدآغدام اهدا كردم. من آدم خوشبختی هستم که چهار بار به زیارت مکه رفته‌ام.»

«امروز، من قرآن كريمي را كه از مكه آورده ام به مسجدآغدام اهدا كردم. من آدم خوشبختی هستم که چهار بار به زیارت مکه رفته‌ام. یک بار با پدر مرحومم، و سه بار به عنوان رئیس جمهور. من خوشحالم که من با خانواده ام در داخل کعبه مقدس دعا خوانده‌ایم. آنچه در قلب همه است در قلب من نیز همان احساسات است.»

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی گزارش می دهد، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه ۳ آذر ماه طی سخنرانی خود در مقابل مسجد آغدام، این سخنان را بیان کرد.

رئیس جمهور آذربایجان با ابراز احساسات خود گفت: “اولین چیزی که برای آن دعا کردم، آزادسازی سرزمینهای ما از اشغال بود. من از خدا خواستم که به من نیرو دهد تا سرزمینهایمان را از دست اشغالگران آزاد کنیم، آن سعادت را به ما بدهد که به سرزمین های اجدادی خود برگردم.”

وی افزود: “امروز، در مقابل مسجدی که توسط وندال‌ها خراب شده، می گویم که من یک مرد خوشبخت هستم. باز هم خدا را شکر می کنم که دعایم را شنید و این قدرت را به من داد. ما با بسیج نیروهای خود توانستیم این روزهای تاریخی را تجربه کنیم. این روزها واقعاً روزهای تاریخی هستند. شاید در تاریخ چند صد ساله آذربایجان چنین روزهای باشکوه و پر افتخاری نبوده است. ما این را به لطف اتحادمان، قدرت‌مان بدست آورده‌ایم. هیچ کس به ما کمک نکرد. برعکس، فقط مانع‌تراشی شد. من یک روز در مورد آن به طور مفصل صحبت خواهم کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا