ایران

در پی حمله سایبری به سامانه مجلس شورای اسلامی، جلسه مجلس بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

یک روز پس از انتشار گزارش‌ها درباره هک شدن سامانه و سرورهای مجلس شورای اسلامی، جلسه مجلس در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و رای‌گیری نیز به صورت «قیام و قعود» انجام گرفت.

اداره اخبار مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه اعلام کرد به دلیل «اختلال در برخی سامانه‌های داخلی مجلس، از جمله بخش‌های مربوط به تردد و سیستم‌های رایانه‌ای و اینترنت»، امکان ورود خبرنگاران به صحن مجلس «ممکن نیست».

در همین حال رسانه‌های حکومتی با انتشار ویدئویی گزارش داده‌اند که به دلیل از کار افتادن سیستم رای‌گیری، در جلسه چهارشنبه مجلس رای‌گیری‌ها به صورت «قیام و قعود» انجام شد.

گروه موسوم به «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، روز سه‌شنبه از هک کردن سرورها و سامانه‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و پس از آن با انتشار اسناد و مدارکی اعلام کرد که آنها را در این نفوذ سایبری به دست آورده است.

در فایل‌هایی که این گروه هکری در کانال تلگرام خود منتشر کرد، حقوق نمایندگان مجلس در خردادماه امسال بین ۱۷۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان ذکر شده است.

با این حال نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ارقام منتشر شده درباره حقوق نمایندگان مجلس را «کذب» خواند و گفت حقوق هر نماینده در خرداد امسال «حدود ۲۵ میلیون تومان» بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا