اجتماعیایرانسیاست

تظاهرات ضد حکومتی در بهبهان، قطع اینترنت و جو شدید امنیتی

بر اساس گزارشات منتشر شده شامگاه دیروز در بهبهان تظاهرات اعتراضی برگزار شده و در پی آن دسترسی به اینترنت محدود و جو شدید امنیتی برقرار شده است.

شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه معترضان در بهبهان با تجمع در چهار راه بانک ملی این شهر به سر دادن شعارهای اعتراضی علیه جمهوری اسلامی و نیروهای بسیج همچون «حکومت آخوندی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» پرداختند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده که نیروهای امنیتی در بهبهان با معترضان درگیر شده‌اند.

بر اساس تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیروهای امنیتی همچنین با محاصره معترضان به سوی آنها گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

معترضان در واکنش به حمله نیروهای یگان ویژه شعار «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» سر دادند.

معترضان همچنین شعار می‌دادند: «بسیجی حیا کن، مملکت را رها کن».

فعالان حقوق بشری در ایران از بازداشت فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات بهبهان در آبان۹۸ خبر داد. این گزارش می‌افزاید از محل نگهداری فرزانه انصاری‌فر اطلاعی در دست نیست.

همزمان پایگاه پایش اینترنت نت‌بلاکس با انتشار نموداری نشان داد که از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی دسترسی به اینترنت در استان اخواز (خوزستان) به شدت محدود شده است.

گفتنی است که حکومت جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه نیز دسترسی کل ایران به اینترنت را قطع کرد.

محمد عزیزی، رئیس پلیس انتظامی بهبهان درباره این تجمع گفت عداد کمی از مردم این شهر «برای اعتراض به وضعیت اقتصادی» تجمع کردند که وقتی پلیس از آنها درخواست متفرق شدن کرده، «شعارهای هنجارشکنانه» سر دادند.

این مقام امنیتی همچنین هشدار داده که نیروی انتظامی «با هرگونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد.»

از سوی دیگر گزارش شده که در مشهد سپاه استان خراسان رضوی اعلام کرده است که در این استان چند نفر را برای فراخوان تجمع اعتراضی بازداشت کرده است.

سپاه پاسداران این افراد را به «ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب» متهم کرده و مدعی شده که آنها سابقه «جاسوسی علیه امنیت ملی» را دارند.

هویت افراد تحت بازداشت قرار گرفته توسط سپاه این استان اعلام نشده است.

همچنین در شیراز نیز  سپاه پاسداران این استان در اطلاعیه‌ای از بازداشت شماری از شهروندان به اتهام اعضای «تیم منافقین» و «خرابکار» خبر داده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا