آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حمید جباری (جبارلی) پس از ۱۱ روز تحمل بازداشت آزاد شد

حمید جباری یکی از بازداشت شدگان فراخوان اعتراض به حمله ارمنستان به آذربایجان پس از تحمل ۱۱ روز بازداشت در زندان اوین، با قرار وثیقه آزاد شد.

حمید جباری (جبارلی) فعال مدنی آذربایجانی که روز پنجشنبه ۲۶تیر مقابل سفارت ارمنستان در تهران بازداشت شده بود امروز ۶ مرداد با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین تهران آزاد شد.

خبر آزادی حمید جباری را رامین جباری برادر این فعال مدنی با انتشار پستی در حساب کاربری خود در فیسبوک اعلام کرد.

برادر آقای جباری در خصوص مقدار قرار تودیعی و اتهامات این فعال آذربایجانی توضیحی ارائه نداده است.

روز گذشته نیز شبنم جباری، خواهر حمید جباری با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده بود که سرپرست دادسرای اوین از آزادی حمید جباری، فعال مدنی آذربایجانی ممانعت بعمل آورده است.

خانم جباری نوشته که «امروز [یکشنبه] حکم آزادی برادرم حمید جبارلی را داده بودند، جلوی زندان اوین منتظر حمید بودیم که بعد از ساعت‌ها به ما گفتند: حکم آزادی‌اش را سرپرست دادسرا لغو کرد و تحقیقاتش ادامه دارد؛ منتظر نباشید به همین راحتی»

پیش‌تر خواهر این فعال تورک در توییتر اطلاع داده بود: ‏«برادرم ‎حمید جبارلی طی تماس ثانیه ای بامن از انتقالش به ‎زندان اوین خبر داد فریاد مامور کنار دستش با مضمون “فارسی حرف بزن”باعث قطع مکالمه مان شد.»

روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که از مزدم دعوت می‌کرد تا جهت ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در مقابل کنسول‌گری آذربایجان در تبریز تجمعی برگزار شود.

این فراخوان همچنین گفته بود در دیگر شهرهای آذربایجان نیز این تجمع برگزار خواهد شد.

همچنین بیان شده بود که برای اعتراض به اقدام نظامی ارمنستان بر علیه مناطق مسکونی آذربایجان روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در مقابل سفارت ارمنستان در تهران نیز تجمع برگزار خواهد شد.

گفتنی است که از بازداشت شدگان آن فراخوان  رحیم و سعدالله ساسانی، مقصود فضلی چیمن زمین، حکیمه احمدی و یاسمین ظفری کماکان در بازداشت اداره اطلاعات بسر می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا