جهانسلامتی و زندگی

سازمان جهانی بهداشت: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود

مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که ویروس کرونا می تواند مانند بیماری ایدز (اچ آی‌وی) به یک بیماری دائمی (اندمی) تبدیل شود.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت، در یک نشست خبری ویدئویی  گفت: نباید در باره بازه زمانی پایان این ویروس گمانه‌زنی کرد. این بیماری ممکن است به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود، شاید هم چنین اتفاقی رخ ندهد

با این حال مایک رایان تاکید کرد جهان تا حدودی توانسته است نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا را یاد بگیرد، اگر واکسنی برای مهار این ویروس تولید شود باز هم تلاش عظیمی نیاز است.

رویترز می‌گوید، بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس کرونا پیشنهاد شده‌اند و حتی برخی از آنها مراحل کلینیکی را می‌گذرانند، اما متخصصان معتقدند که به سختی می‌توان واکسن موثری علیه ویروس کرونا پیدا کرد.

آقای رایان با اشاره به تولید واکسن سرخک گفت که این بیماری با وجود واکسن ریشه‌کن نشده است.

طبق آخرین آمارها، تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت طرح خود برای احیا بخشی از سفرهای خارجی بین کشورهای عضو را اعلام کرد. رئوس کلی طرح کمیسیون اروپا حذف کنترل کارت شناسایی در مبادی مرزی، کمک به خطوط هوایی، خطوط کشتیرانی و اتوبوس برای تضمین سلامت و ایمنی مسافران و همچنین نظارت بر اقدامات ایمنی در هتل‌هاست.

با این حال کارشناسنان بهداشت عمومی نسبت به بازگشایی زودرس هشدار داده‌اند.

مایک رایان همچنین گفته است، بازگشایی مرزهای زمینی نسبت به پروازهای هوایی خطر کمتری دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا