ایرانجهان

تمسخر و به حراج گذاشتن لاشه‌های موشک‌های ایران توسط شهروندان اردنی به عنوان آهن قراضه

برخی شهروندان اردنی لاشه‌ها و قطعات موشک‌های بالستیک ایرانی که در میانه پاسخ تهران به اسرائیل بر مناطق «الحسا»، «مرج الحمام»، «استان الکرک» این کشور سقوط کرده و جان مردم اردن را به‌خطر انداخته بود را دستمایه طنز قرار داده و در سایت‌های مشهور نیازمندی‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان آهن قراضه برای فروش با قیمت‌هایی متفاوت به حراج گذاشتند.

به نوشته العربیه، این شهروندان اردنی‌ سقوط قطعات و لاشه‌های تسلیحات بالستیک ایران بر مناطق مختلف کشورشان را غنیمت شمرده و از آن به عنوان کالاهایی دست دوم، کمیاب با ذکر ویژگی‌هایی نظیر وزن، مسافت طی شده، سرعت، نوع و مدل، رنگ و نحوه پرداخت قسطی ماهانه یا قیمت کامل در سایت‌های نیازمندی‌ها و عرضه اشیای نادر و کمیاب این کشور به فروش گذاشتند.

آلبوم‌هایی تصویری از قطعات و لاشه‌های موشک‌های ایرانی سقوط کرده بر شهرهای اردن در سایت مشهور «السوق المفتوح» این کشور که ویژه خرید و فروش خودروها، املاک و همه انواع کالاها است، به حراج گذاشته شده است.

در یکی از آگهی‌های فروش، ضمن نشر تصاویری از لاشه یکی از موشک‌های ایران، برای عرضه و بازاریابی، از عنوان « موشک بالستیک ایرانی دست دوم کم‌کارکرد برای فروش» استفاده شده است.

یکی از عرضه‌کنندگان نیز با نشر تصاویری از لاشه یک موشک ایرانی و ذکر ویژگی‌هایی از آن نوشته «موشک بالستیک یک بار مصرف برای فروش با قیمت عالی» و در ادامه گفته، که این موشک از «نوع ممتاز» است ولی «تصادفی» و بدنه آن صدمه دیده و از طریق قسطی می‌توان بهای آن را پرداخت کرد.

دولت اردن صبح یکشنبه 26 فروردین اعلام کرد با تعدادی از اشیای پرنده که شامگاه شنبه وارد حریم هوایی این کشور شده و ایمنی شهروندان، مناطق مسکونی و شهری این کشور را به خطر انداخته بود، مقابله کرده است.

دولت پادشاهی اردن از سقوط ترکش‌ها و قطعات این اشیای پرنده رهگیری شده بر اماکن متعددی در این کشور بدون وارد آمدن آسیب‌های مادی یا جانی خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا