جهان

پاشینیان: ۱۰ درصد از موشک‌های اسکندر که به آذربایجان پرتاب کردیم منفجر شد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به اتهامات سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور سابق مبنی بر عدم استفاده از موشک های اسکندر علیه آذربایجان در جنگ دوم قره باغ پاسخ داد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، پاشینیان در این خصوص در مصاحبه با سایت «1in.am» سخن گفت.

پاشینیان گفت: ارمنستان از سیستم موشکی عملیاتی-تاکتیکی “اسکندر” علیه آذربایجان استفاده کرد، اما موشک ها منفجر نشدند.

نخست وزیر ارمنستان گفت: “سوال این است که چرا موشک اسکندر منفجر نشد؟ یا چرا ۱۰ درصد منفجر شد؟”

اظهارات پاشینیان در مورد بی فایده بودن موشک های “اسکندر” در رسانه های روسیه نیز موجب جنجال شد و روشن است که نخست وزیر ارمنستان به صراحت موشک هایی را که به عنوان یکی از وحشتناک ترین سلاح های روسیه تبلیغ می شوند را بی اعتبار کرد.

پاشینیان همچنین با اعتراف به اینکه ارمنستان شانسی برای خرید پهپادها نداشته، افزود: “چه کسی قرار بود تجهیزات با کیفیت بالا و مورد نیاز را برای ما بفروشد؟ این یک سوال مهم است. و باید گامهای سیاسی و دیپلماتیک برای دستیابی به این تجهیزات برداشته شود، که نمی‌تواتست مورد استقبال متحدان و سایر دوستانمان قرار گیرد.”

هواپیماهای بدون سرنشین در آن زمان عمدتا در اسرائیل، ایالات متحده و تورکیه تولید می شدند و پاشینیان گفت که هیچ یک از این کشورها آنها را به ارمنستان نمی فروخت.

به عنوان مثال، آذربایجان توانست انواع مختلف پهپادهای تهاجمی را از تورکیه و پهپادهای انتحاری را از اسرائیل خریداری کند زیرا با این کشورها اتحاد نزدیک و همکاری های استراتژیک ایجاد کرده است. این روابط اجازه فروش سلاح های مشابه به ارمنستان را نمی دهد.

از طرف دیگر، پاشینیان تأیید کرد که اگر ارمنستان سلاح‌های با کیفیت بالا را از کشورهای غربی خریداری می‌کرد، در آن صورت کشور متحدی که “سلاح های بی کیفیت” خود را به طور رایگان به ارمنستان می داد، از آن استقبال نمی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا