آذربایجاناجتماعی

معاون استاندار اردبیل: طلاق در اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: طبق آمار اعلام شده پدیده طلاق در این استان نسبت به میانگین کشوری بالا است و در این زمینه آموزش خانواده‌ها باید جدی گرفته شود.

بهروز ندایی روز پنجشنبه در کارگاه آسیب‌های اجتماعی در سالن همایش استانداری اردبیل اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طلاق ، سرقت و ناهنجاری‌های حاصل از این موارد نیاز به آموزش مفید و برگزاری کارگاه‌های عملی دارد.

او با بیان اینکه استانداری هماهنگ‌کننده سایر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: از اواخر سال ۹۷ با بررسی مسائل اجتماعی و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف و حواشی شهر به دستور استاندار کارهای زیربنایی شروع شده است.

ندایی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین ضرورت دارد، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشاوره‌های روان شناسی قبل از ازدواج و نیز برگزاری کارگاه‌های ترویج می‌یابد.

او به اجرای طرح جامع سلامت در اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح از سوی استانداری برای خانواده‌های جامعه هدف انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل نیز در این کارگاه آموزشی گفت: بهبود امور و توسعه ارتقای سازمانی همکاران استانداری در گرو برگزاری کارگاه‌ها و آموزش است.

یعثوب نژادمحمد افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مباحث اساسی و تخصصی از سوی صاحب‌نظران آغاز شده است.

وی اظهار داشت: برنامه مدونی برای جامعه هدف با مسئولیت نظام روان‌شناسی برای خانواده کارکنان و سایر اقشار مردم اجرا می‌شود.

نیمه اول امسال تعداد طلاق‌ها در استان اردبیل با ۵.۱ درصد افزایش از هزار و ۴۷۷ فقره در ۶ ماه اول پارسال به هزار و ۵۵۴ فقره در سال جاری افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا