اجتماعیایرانسیاست

تفتیش منزل محمدرضا فقیهی، وکیل فعالین تورک، در تهران

منزل محمدرضا فقیهی، وکیل فعالین سیاسی-مدنی تورک، روز چهارشنبه ۳ شهریور در تهران، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

ماموران‌ امنیتی‌ در پی ورود‌ غیرقانونی به‌ منزل‌ این عضو انجمن‌ دفاع‌ از زندانیان‌، بعد‌ از تفتیش‌ منزل او دو عدد‌ گوشی‌ شخصی‌، هارد‌ دیسک کامپیوتر‌ و تعدادی‌ پرونده‌ را ضبط کرده و با خود‌ برده اند.

آقای فقیهی روز شنبه ۲۳ مردادماه به همراه گروهی از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شده بود.

سعید‌ خلیلی‌، وکیل‌ دادگستری‌ اعلام‌ کرده‌ است‌ که‌ صبح‌ روز‌ چهارشنبه به‌ درخواست‌ خانواده‌ آقای‌ فقیهی‌ برای‌ اعلام‌ وکالت به‌ دادسرای‌ اوین‌ مراجعه‌ نموده‌ که‌ با پاسخ ” نه وکیل می پذیریم‌ و نه‌ با وثیقه‌ آزاد‌ میکنیم” مسئولین روبرو شده است.

روز شنبه ۲۳ مردادماه آقای فقیهی به همراه ۸ تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته این منبع مطلع؛ در جریان این جلسه قرار بود در خصوص بررسی قصور احتمالی صورت گرفته در خصوص همه گیری کرونا و مباحث مطرح شده توسط مقامات و مسئولان گفت‌وگو شود و اگر به جمع بندی مشخصی در این‌باره می رسیدند که تقصیر و قصور مقامات و مسئولین چه تبعاتی داشته و بر اساس چه ماده قانونی قابل پیگیری است ممکن بود در این خصوص دادخواست و شکایتی علیه برخی مقامات تنظیم شود ولی فعلا به جمع بندی کاملی نرسیده بودند.

محمد رضا فقیهی، وکالت تعدادی از فعالین سیاسی آذربایجانی از جمله اکبرآزاد، عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، سیامک میرزایی‌، آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو، بهنام شیخی سامانلو و تعداد دیگری از فعالین را در برهه های زمانی مختلف بر عهده داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا