ایران

کارشناسان سازمان ملل از ایران خواستند که آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی را متوقف کند

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد از مقامات حکومت ایران خواستند آزار و اذیت و تعقیب قضایی اقلیت‌های دینی را متوقف سازند و از دین به مثابه ابزاری برای سرکوب حقوق بنیادین شهروندان استفاده نکنند.

این کارشناسان در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۳۱ مرداد منتشر شد، اعلام کردند: «ما از افزایش بازداشت‌های خودسرانه و در برخی موارد، ناپدید شدن قهری اعضای دین بهائی و تخریب یا مصادره اموال آنان که همگی نشانه‌های سیاست آزار و اذیت سیستماتیک را در خود دارد، عمیقا نگرانیم.»

بیانیه یادشده می‌گوید که این اقدامات نه اموری جسته و گریخته، بلکه بخشی از یک سیاست گسترده‌تر برای هدف قرار دادن هر گونه عقیده یا عمل مذهبی متفاوت و مخالف است، از جمله در رابطه با نوکیشان مسیحی، دراویش گنابادی و خداناباوران.

جامعه جهانی بهائی ویدئوهای «آموزش بهائیت» در مهدکودک‌ها را صحنه‌سازی خواند

کارشناسان سازمان ملل متحد در ادامه این بیانیه گفته‌اند: «جامعه جهانی نمی‌تواند ساکت بماند در شرایطی که مقامات ایران از اتهامات مبهمی نظیر جاسوسی یا اتهامات مرتبط با امنیت ملی برای ساکت کردن اقلیت‌های مذهبی یا مردمی که عقاید مخالف دارند، استفاده می‌کند و آنها را از خانه‌های خودشان بیرون می‌راند.»

همزمان با تشدید فشارهای سیاسی و اجتماعی گسترده در ایران در چند ماه گذشته، فشارها بر جامعه بهائیان ایران نیز شدت بیشتری یافته است.

شمار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل در ایران در سال جاری «به ۵۲ نفر» رسید

جامعه جهانی بهائی به تازگی اعلام کرده که تنها در کمتر از ۲۰ روز (۱۰ تا ۲۹ مرداد) ۱۹۶ مورد آزار و اذیت علیه بهائیان ایران از جمله بازداشت، زندان، مصادره خانه و املاک، بستن اماکن کسب ‌و کار و ممنوعیت ورود به دانشگاه گزارش شده است.

وزارت اطلاعات ایران برخی از بهائیان بازداشت‌شده را به جاسوسی متهم کرده، اما مستنداتی در این باره ارائه نکرده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد در انتهای بیانیه خود خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمام کسانی شده‌اند که به خاطر گرایشات دینی خود بازداشت شده‌اند و همچنین از مقامات ایرانی خواسته‌اند که دراین‌باره پاسخ‌گو باشند.

رادیو فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا