خاورمیانه

کشته‌شدن 3 عضو حزب‌الله در حمله موشکی اسرائیل به اهدافی در سوریه

بر اساس آنچه «دیدبان حقوق بشر سوریه» توضیح داد، ساعاتی پس از انفجاری که در منطقه مزه در غرب دمشق رخ داد، دو موشک شلیک شده توسط یک پهپاد اسرائیلی به دو خودروی متعلق به حزب‌الله لبنان در مرکز سوریه اصابت کرد و 3 عضو این گروه شبه‌نظامی لبنانی مورد حمایت ایران، کشته شدند.

این دیدبان شنبه 5 خرداد در بیانیه‌ای به «العربیه» فاش کرد که «یک پهپاد اسرائیلی دو موشک به سوی یک خودرو و یک کامیون متعلق به حزب‌الله در نزدیکی شهر قصیر» در نزدیکی مرز لبنان در استان حمص سوریه شلیک کرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین تصریح کرد که زمان انجام این حمله این دو خودرو «در مسیر فرودگاه نظامی ضبعه» بودند که به «کشته شدن دست‌کم 3 عضو حزب و زخمی شدن تعدادی دیگر» منجر شده است.

این دیدبان خاطرنشان کرد: «این سومین حمله از این نوع طی یک هفته به اهداف حزب‌الله در سوریه در نزدیکی مرز لبنان است.»

بر اساس گزارش دیدبان، دوشنبه گذشته، حمله‌ای منتسب به اسرائیل، مقر حزب‌الله را در همان منطقه هدف قرار داد و هشت عضو این گروه وفادار به تهران را کشت.

این در حالی است که حمله دیگری نیز در همان زمان به استقرار گروه‌های شبه‌نظامی وفادار به تهران در جنوب شهر حمص انجام شد.

بر اساس گزارش دیدبان، اسرائیل شنبه گذشته حمله‌ای به خودرویی که حامل یکی از فرماندهان حزب‌الله و همراهش در منطقه «دیماس» بود، انجام داد که به‌دنبال آن حزب‌الله کشته شدن هیچ یک از اعضای خود در آن حمله را تایید نکرد.

صدها حمله هوایی

از آغاز جنگ در سوریه در سال 2011، اسرائیل صدها حمله هوایی را علیه ارتش سوریه و گروه‌های مسلح وفادار به ایران که به رهبری حزب‌الله و در کنار نیروهای رژیم سوریه می‌جنگند، انجام داده است.

در عین حال اما تعداد حملات از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در نوار غزه در 7 اکتبر افزایش یافته است.

هر چند اسرائیل به ندرت درباره حملات خود در خاک سوریه اظهارنظر می‌کند، اما بارها تصریح کرده است که اجازه حضور نظامی ایران در سوریه را نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا