ایران

پمپئو: حمله به مواضع حزب‌الله عراق «پاسخی آشکار» به ایران بود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا حمله این کشور به مواضع «حزب الله» در عراق و سوریه را «پاسخی آشکار» به اقدامات ایران بیان کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک خود با مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی فرمانده ارتش این کشور که پس از دیدار با دونالد ترامپ در فلوریدا برگزار شد، گفت: حمله به مواضع حزب‌الله در عراق و سوریه “پاسخی آشکار” به اقدامات ایران بوده است.

 

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه همچنین اظهار داشت:

«اقدام امروز ما در عراق همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ ماه ها پیش اعلام کرد، نشانه قاطعیت ما در دادن پاسخی بسیار آشکار به ایران درصورت تهدید جان سربازان آمریکا بود. برای حفظ منافع آمریکا در منطقه اقدامات دیگری نیز انجام خواهد شد».

 

 

وزیر دفاع آمریکا نیز حمله به 5 موضع گروه کتائب را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: گزینه‌های دیگری هم جهت دفاع از خود در مقابل گروه‌های بدطینت مورد حمایت ایران داریم که با رئیس‌جمهور ترامپ بررسی کردیم.

 

 

گفتنی است آمریکا 5 موضع گردان‌های کتائب حزب‌الله از گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را بمباران کردند. به گفته مدیر اداره تحرکات حشدالشعبی عراق بر اثر این حملات 25 نفراز اعضای حزب‌الله عراق کشته و 51 تن دیگر زخمی شده اند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا