ایرانسلامتی و زندگی

وزارت صنعت ایران تولید الکل بدون مجوز را آزاد کرد 

الکل‌های تولید شده، بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بین مراکز تولید کننده ژل ضدعفونی توزیع خواهد شد.

در پی شیوع کرونا در ایران، حسین مدرس خیابانی،‌ قائم‌مقام وزارت صنعت معدن و تجارت، با صدور ابلاغیه‌ای اعلام کرد تولید الکل تا اطلاع ثانوی به مجوز از سوی سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه نیازی ندارد.

مدرس خیابانی روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور، تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان‌پذیر است.»

او در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد که الکل‌های تولید شده، بر اساس حواله‌های سازمان غذا و دارو  و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بین مراکز تولید کننده ژل ضدعفونی توزیع خواهد شد.

همچنین به گفته این مقام وزارت صنعت، با موافقت سازمان غذا و دارو، تعرفه واردات ماسک و الکل با کد «آی‌آر‌سی» وزارت بهداشت صفر شده و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.

با تشدید بحران کرونا در ایران، گزارش‌ها حاکی از کمبود مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در داروخانه‌ها،‌ مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا