ایرانخاورمیانهسیاست

معاون سپاه: محمد حجازی نیروهای شبه‌نظامی منطقه را به «موشک و پهپاد» تجهیز می‌کرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران روز دوشنبه ۶اردیبهشت گفت جانشین نیروی قدس سابق سپاه نیروهای شبه‌نظامی در منطقه را به موشک و پهپاد تجحیز می‌کرد.

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه ۶ اردیبهشت به خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران گفت که محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سابق سپاه نیروهای شبه‌نظامی وابسته به ایران در منطقه را به «موشک و پهپاد» تجهیز می‌کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به نقش محمد حجازی در تجهیز نیروهای نیابتی ایران در منطقه گفت: «سردار حجازی در تجهیز نیروهای مقاومت به موشک و پهپاد نقشی کلیدی داشتند.»

«نیروهای مقاومت» در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای نامیدن گروه‌های شبه‌نظامی و نیابتی خود در لبنان، یمن، فلسطین، عراق، سوریه و..، استفاده می‌شود.

این اولین بار نیست که فرماندهان سپاه بطور رسمی تجحیز نیروهای شبه‌نظامی منطقه را به جنگ‌افزارهای خود اعلام می‌کنند.

رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت در گفتگو با روسیه الیوم اعتراف کرد: «آنچه حوثی‌ها از نظر اسلحه و تجهیزات در اختیار دارند به لطف کمک‌های ماست.»

در این باره بخوانید: سپاه پاسداران: آنچه حوثی‌ها از نظر اسلحه و تجهیزات در اختیار دارند به لطف کمک‌های ماست

دو روز پس از آن، وزارت خارجه ایران روز جمعه ۳ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اظهارات معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران، مبنی بر کمک نظامی و حضور مستشاران نظامی تهران در کنار حوثی‌های یمن را خلاف واقعیت خواند.

همچنین بخوانید: شائبه‌ها بر سر مرگ ناگهانی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران 

سپاه پاسداران شامگاه یک‌شنبه ۲۹ فروردین مرگ محمد حجازی ۶۵ ساله را بدلیل “حمله قلبی ناگهانی” اعلام کرد، اما محمد مهدی همت فرزند محمد ابراهیم همت، یکی از فرماندهان سپاه که در جنگ ایران و عراق کشته شد، در توییتی نوشت علت مرگ حجازی «عارضه قلبی نبوده و نیست».

یک روز بعد، دوشنبه ۳۰ فروردین نیز رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای ماموریت‌های طاقت‌فرسا، ابتلای چند ماه قبل به کرونا و عوارض شیمیایی را از دلایل مرگ محمد حجازی عنوان کرد و گفت که اصلی‌ترین دلیل، عوارض شیمیایی بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا