آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نصب بنرهای اعتراضی در مرکز شهر اردبیل و هشدار به مقامات قضایی-امنیتی

فعالین آذربایجانی در اردبیل روز‌ ۹ آذر، با نصب بنر‌های اعتراضی در مراکز شهر نسبت به وخیم شدن وضعیت جسمانی عباس لسانی در زندان هشدار دادند.

فعالین آذربایجانی در اردبیل روز‌ ۹ آذر، با نصب بنر‌های اعتراضی در مراکز شهر نسبت به وخیم شدن وضعیت جسمانی عباس لسانی در زندان هشدار دادند.

«مسئولیت هر‌گونه‌ عواقب احتمالی‌ وضعیت جسمانی عباس لسانی بر عهده دادستان اردبیل و مسئولین قوه قضائیه می باشد»

فعالین آذربایجانی در اردبیل شامگاه‌ روز‌ ۹ آذر، با نصب بنر‌های اعتراضی در میدان قاسم سلیمانی و یکی از پل های عابرپیاده اردبیل‌ نسبت‌ به وضعیت جسمانی عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل اعتراض خود را به مسئولین قضایی، مسئولین‌ زندان‌ و نهادهای امنیتی نشان دادند.

تصویر عباس لسانی به همراه‌ تصویر سید عبدالله‌ طباطبائی دادستان اردبیل با متن‌:

 «وضعیت جسمانی فعال سرشناس آذربایجان عباس لسانی در خطر است / مسئولیت هر‌ گونه‌ عواقب احتمالی‌ بر عهده دادستان اردبیل و مسئولین قوه قضائیه می باشد» روی بنرهای یاد شده چاپ شده و در معرض دید قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر نگرانی فعالین‌ مدنی و حقوق‌ بشر آذربایجانی‌ نسبت به وضعیت جسمانی لسانی در زندان مرکزی اردبیل بیشتر شده و این موضوع باعث افزایش فعالیت ها اعتراضهای فعالین‌ مدنی‌ در اکثر شهرهای آذربایجان شده است.

عباس لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر شدید روبرو بوده و مداخله‌ نهادهای امنیتی ،اطلاعاتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی ایشان شده است.

کمبود تجهیزات پزشکی‌ بهداری و عدم‌ امکانات‌ بهداشتی کافی‌ در زندان مرکزی اردبیل، دست کادر درمان این مرکز در مواجهه با تشخیص درست علل بیماریهای مختلف زندانیان  از جمله زندانیان‌ سیاسی آذربایجانی را خالی گذاشته و اغلب رنجهای مضاعف و طولانی مدت به زندانیان آنجا تحمیل کرده است. 

عباس لسانی پیشتر و در دوره همه‌گیری کرونا نیز علی رغم توصیه‌های کادر درمان بهداری مبنی بر لزوم مرخصی استعلاجی برای وی با دخالت نیروهای امنیتی روزها و هفته‌ ها از دسترسی به امکانات درمانی محروم مانده بود که نهایتا به جهت وخامت حالش، واکنش شدید فعالین مدنی به این موضوع را همراه گشته و باعث شد هئیتی از شبکه بهداشت و درمان این شهر با حضور در زندان به مداوای او بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا