ایرانجهان

خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی: پیش‌از تحقیقات مستقل دریافت غرامت را رد می‌کینم

«انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی» در واکنش به خبر توافق سوئد و کانادا با ایران در رابطه با پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان اعلام کرد بدون انجام تحقیقات مستقل غرامتی دریاف نمی‌کند.

حامد اسماعیلون، سخنگوی «انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای پی‌اس۷۵۲» اعلام کرد که همه خانواده‌ها در مورد دریافت نکردن غرامت از ایران پیش از انجام تحقیقات مستقل و عادلانه درباره ساقط شدن این هواپیما، اتفاق نظر دارند.

آقای اسماعیلیون با انتشار این خبر در حساب کاربری خود در توییتر همچنین گفت در تماسی که وزیر امور خارجه کانادا شخصا با وی داشته اطمینان داده که هنوز هیچ توافقی بین کشورهای آسیب دیده و ایران در مورد جبران خسارت وجود ندارد.»

سخنگوی «انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای پی‌اس۷۵۲» همچنین به نقل از وزیر امور خارجه کانادا گفت: توافق با ایران برای پرداخت غرامت به خانواده مسافران خارجی پرواز اوکراین، «یک سوء تفاهم» بوده است.

کانادا روز پنج‌شنبه ۱۲ تیر اعلام کرد که توافقی میان کشورهایی که شهروندانشان در پرواز هواپیمای پی‌اس۷۵۲ اوکراین جانشان را از دست داده‌اند، صورت گرفته است.

دولت کانادا در این بیانیه گفته بود که این توافق رسما راه مذاکره با ایران بر سر پرداخت غرامت به بازماندگان مسافران خارجی این پرواز را هموار می‌کند.

همچنین آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد نیز روز پنج‌شنبه ۱۲ تیر اعلام کرد که ایران و سایر کشورها توافق نامه اصلی را مبنی بر پرداخت غرامت به خانواده‌های مسافرانی که جان خود را در حادثه ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سپاه از دست داده اند، امضا کرده اند.

وزیر امور خارجه سوئد همچنین گفته بود «گرچه هنوز این مبلغ مشخص نشده است» ولی «تهران این غرامت را پرداخت خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا