آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

بروز هر حادثه طبیعی، بی‌کفایتی مسئولین و فقر مردم را نمایان می‌کند؛ خسارت تُندباد در روستای ساری‌لار اهر

تُندباد شدیدی امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۹ روستای ساری‌لار اهر را در نوردید و خسارات مادی زیادی بر ساکنین این روستا تحمیل کرد.

اصغر رسولی رئیس جمعیت هلال ‌احمر شهرستان اهر نیز اعلام کرد: «در پی وزش تُندباد شدید مدرسه کانکسی و یک واحد دامی به طول کامل تخریب شده و یک واحد مسکونی نیز از ناحیه سقف منزل دچار خسارت شده است.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر مدعی شده که «خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشت» ولی از تصاویر ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های ایرانی منتشر شده نشان می‌دهد که یک پیرزن در این روستا بر اثر افتادن آجر از سقف خانه از ناحیه پا و دست دچار مصدومیت شده و برای تسکین درد، تنها با یک دستمال آن را بسته است.

در واقع فرو ریختن سقف خانه با وزش تندباد، از یک سو نشان از فقر در بین توده‌های مردم، بویژه آنهایی که مورد تبعیض قرار گرفته و از صحنه اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت محروم شده‌اند، دارد و از دیگر سو بی‌کفایتی و تبعیض در سیاست‌های خرد و کلان کشوری.

روستای ساری‌لار در حدود ۱۲ خانوار ساکن و ۵ دانش‌آموز دارد و در محور اهر-مشگین‌شهر قرار گرفته است.

وزش باد و تُندباد که سه روز مداوم شهرستان اهر را درمی‌نوردد هنوز گزارشی از خسارت‌های تُندباد از سایر نقاط شهرستان اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا