آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

مهدی سلیمی نویسنده و مترجم آثار فلسفی در اهر بازداشت شد

مهدی سلیمی نویسنده، پژوهشگر و مترجم آثار فلسفی در خانه پدری خود واقع در شهرستان اهر از سوی مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

جلال سلیمی برادر مهدی سلیمی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که «مهدی سلیمی برادر من حوالی ساعت نه ونیم امروز هفدهم تیر در منزل پدری در اهر دستگیر و بعد بازجویی روانه دادسرای سی و سه (اوین) تهران گردید هنوز اتهامش مشخص نیست.»

خبرگزاری هرانا نیز که این خبر را پوشش داده، نوشته است که «ماموران در زمان بازداشت آقای سلیمی حکمی را که در آن آمده بود “به نیابت از شعبه ۳۳ دادسرای اوین” به وی ارائه کرده‌اند.»

این گزارش همچنین می‌افزاید «در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه، لپ تاپ و دستنوشته‌های او توسط ماموران ضبط شده‌اند.»

مهدی سلیمی، متولد ۱۳۶۳ در تبریز دارای مدرک کارشناسی صنایع دستی از دانشگاه یزد و شهروند ساکن تهران است.

این نویسنده و پژوهشگر تُرک ساکن تهران کتاب‌ها و مقالات بسیاری را ترجمه کرده و خود نیز مقالات و شرح‌هایی در باب برخی از کتاب‌های رمان و فلسفه منتشر کرده است.

همچنین، آقای سلیمی پیشتر مدتی به عنوان سردبیر نشریه اینترنتی زغال و آرت کالت بود. همچنین پیش‌تر نیز به عنوان سردبیر سایت مایندموتور مشغول به فعالیت بوده است.

ترجمه کتاب‌هایی مانند «امر واقع لاکانی» نوشته اسلاوی ژیژک، «سیاست تفکر: تاملی در اندیشه ی مرلو-پونتی»، «مارکسیسم و فلسفه» و «شک سزان»، از موریس مرلو-پونتی، «اخته کردن یا گردن زنی» نوشته الن سیکسو، «ادعای آنتیگونه» نوشته جودیت بوتلر را به خوانندگان عرضه کرده است

کتاب «خشونت نظری» (مجموعه مقالاتی در باب هنر و زیبایی شناسی انتقادی) نوشته مهدی سلیمی، نخستین‌بار بار در سال ۱۳۹۵ توسط نشر آزاد ایران در سوئد منتشر شد و سپس نسخه ی دیجیتالی آن با همکاری سایت «مایندموتور» روی وب قرار داده شد.

داستان بلند «سوگ سیاوشان» کتاب دیگر آقای سلیمی است که سال ۹۸ منتشر شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا