جهانخاورمیانه

اردوغان: با سفرم به آتن صفحه جدیدی در روابط ترکیه و یونان گشوده خواهد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مسیر بازگشت از سفر رسمی به یونان گفت: معتقدم سفر من که در فضایی بسیار مثبت انجام شد، صفحه جدیدی در روابط ترکیه و یونان خواهد گشود.

اردوغان گفت که دو کشور از دانش، تجربه و اراده لازم برای حل مسالمت‌آمیز مشکلات خود بدون نیاز به دخالت طرف ثالث برخوردار هستند.

وی با بیان این که تلاش می‌کنیم همکاری دو کشور در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد، گفت: امکان استفاده از برق تولیدی نیروگاه هسته‌ای سینوپ برای یونان نیز وجود دارد.

اردوغان در مورد موضوعات مربوط به مدیترانه شرقی گفت: ما به حقوق هیچ کس طمع نداریم اما اجازه نمی‌دهیم کسی حقوق ما را زیر پا بگذارد. اشتراک‌گذاری جامع و منصفانه در مدیترانه امکان پذیر است.

اردوغان همچنین با استقبال از بیانیه مشترک جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص بهبود روابط گفت: به نفع ارمنستان است که از فرصت به وجود آمده برای صلح استفاده کرده و از افتادن در دام برخی کشورها دوری کند.

رئیس جمهور ترکیه در مورد ارسال خودروهای زرهی توسط فرانسه به ارمنستان، گفت: این تنها یک اقدام تنش آفرین است. فرانسه باید بفهمد که به ارمنستان خیری نمی‌کند، بلکه برعکس باعث آسیب می‌شود.

اردوغان در مورد روند عضویت سوئد در ناتو، تصریح کرد: باید طرف مقابل نیز به عنوان کشور متحد در ناتو به مسئولیت‌های خود عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا