خاورمیانه

لبنان سایت پرتاب موشک به اسرائیل را منهدم کرد؛ کلاه آبی‌ها: لبنان و اسرائیل جنگ نمی‌خواهند

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر در لبنان (یونیفیل) مشهور به «کلاه‌ آبی‌ها»، پس از تماس با مقامات اسرائیل و لبنان اعلام کردند که این دو کشور خواهان جنگ نیستند

هم‌زمان ارتش لبنان اعلام کرد سکوهای پرتاب موشک را در جنوب این کشور منهدم کرده است.

پس از حملات سحرگاه جمعه ۱۸ فروردین ارتش اسرائیل علیه مواضعی در خاک لبنان و نوار غزه که در واکنش به شلیک موشک از خاک لبنان به اسرائیل انجام شد، حافظان صلح سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر خواستند اقدامات خود را متوقف کنند.

این نیروی چندملیتی موقت سازمان ملل متحد که از سال‌ها پیش در جنوب لبنان مستقر شده، پس از تماس با مقامات اسرائیلی و لبنانی، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هر دو طرف گفته‌اند خواهان جنگ نیستند.

در پی این موضع‌گیری، ارتش لبنان روز جمعه ۱۸ فروردین اعلام کرد سکوی پرتاب موشک‌هایی را که در جنوب این کشور برای موشک‌پرانی به سمت اسرائیل نصب شده بود، منهدم کرده است.

ارتش لبنان نوشت: «یک سکوی پرتاب حاوی راکت‌هایی که شلیک نشده‌ بودند، در دشت مرجیون، نزدیک مرز با اسرائیل، کشف و منهدم شد.»

ارتش لبنان همچنین عکس‌هایی را از این سایت پرتاب موشکی در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین نیز ارتش لبنان در توییت دیگری عکس‌هایی را منتشر کرد و نوشت که یک یگان ارتش این کشور سکوهای پرتاب موشک و تعدادی راکت برای پرتاب را در مجاورت شهرک‌های زیبقین و قلیله در جنوب لبنان پیدا کرد و کار برای خنثی کردن آن‌ها ادامه دارد.

این اولین بار نیست که گزارش‌هایی از پرتاب موشک از سوی گروه‌های فلسطینی از جنوب لبنان به سمت اسرائیل منتشر می‌شود.

ارتش اسرائیل اما تاکید کرده است که به سازمان تروریستی حماس اجازه عملیات از لبنان را نخواهد داد و دولت لبنان را مسوول هر گونه آتشی دانست که از خاک این کشور [به سوی اسرائیل] وارد می‌شود.

حماس که از بیش از ۱۵ سال پیش در نوار غزه قدرت را در دست دارد نیز «با شدیدترین لحن ممکن تجاوز وحشتناک اسرائیل» به غزه و لبنان را محکوم کرد و گفت که اسرائیل را «کاملا مسوول عواقب چنین تجاوزی جدی‌ای» می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا