جهان

بسته شدن حریم هوایی چند کشور بر روسیه

لهستان و جمهوری چک نیز روز جمعه ششم اسفندماه در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که حریم هوایی خود را بر خطوط هوایی روسیه خواهند بست

در واکنش به حمله نظامی روسیه،‌ وزارت ترابری بریتانیا ورود هرگونه هواپیمای خصوصی روسی به حریم هوایی این کشور را ممنوع کرد.

لهستان و جمهوری چک نیز روز جمعه ششم اسفندماه در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که حریم هوایی خود را بر خطوط هوایی روسیه خواهند بست.

ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست‌وزیر لهستان، گفت که کشور او در حال تدوین قانونی است که به بسته شدن حریم هوایی خطوط هوایی روسیه منجر می‌شود.

مارتین کوپکا، وزیر حمل‌ونقل جمهوری چک نیز گفت که از روز شنبه عملیات همه خطوط هوایی روسیه در خاک چک متوقف خواهد شد.

اما از سوی دیگر ترکیه اعلام کرد از عبور ناوهای روسی از دریای سیاه جلوگیری نخواهد کرد. با این حال رجب طیب اردوغان،‌ رییس‌جمهور ترکیه، از واکنش ناتو و غرب به حمله روسیه انتقاد کرده و گفته این واکنش قاطع نبوده است.

واکنش جامعه بین‌المللی به حمله نظامی روسیه در حالی ادامه دارد که قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای خروج فوری و کامل روسیه از اوکراین،‌ با وتوی مسکو و رای ممتنع چین مواجه شده است.

از سویی نگرانی‌ها همزمان با پیشروی نیروهای روسیه در اوکراین درباره نقض حقوق بشر در این کشور و همچنین سقوط پایتخت آن ادامه دارد.

همزمان با انتشار تصاویر انفجار و درگیری در شهرهای اوکراین، نماینده روسیه در نشست شورای امنیت بمباران شهرهای اوکراین از سوی ارتش روسیه را انکار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا