آذربایجانایران

حمله عناصر گروه‌های تروریستی کُردی به شهروندان آذربایجانی در خان دره‌سی اورمیه

در تداوم افزایش حملات کُردها به شهروندان آذربایجانی با تحریک گروههای تروریستی کُردی، این بار شهروندان آذربایجانی در منطقه تفریحی خان دره‌سی اورمیه مورد حمله قرار گرفتند

روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ یک گروه با لباس کُردی در مکان تفریحی خان دره سی اورمیه به شهروندان تورک آذربایجانی که عازم منطقه تفریحی خان دره‌سی اورمیه بودند حمله کرده و با آنها درگیر شده اند.

به گفته منابع محلی، این افراد نهال‌های کوچکی به دست گرفته و تظاهر به درخت کاری می کنند و اجازه ورود ماشین های منطقه به خان دره سی را با این ادعا که “اینجا خاک کردستان است” را نمی دادند.

خان دره سی، از مکان های تفریحی گردشگری آذربایجان در ۳۵ کیلومتری محور اورمیه-اشنویه(اوچ نووا) قرار دارد.

در طی یک ماه اخیر این سومین حمله کُردها به شهروندان تورک در غرب آذربایجان است.

روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز سه تن از هواداران گروه‌های تروریست کُردی با سلاح گرم به مردم ماکو حمله کردند که بر اثر آن دو نفر از شهروندان ماکو به نام های «محمد حسینعلی‌زاده» و «رضا حسینعلی‌زاده» زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

حکومت ایران، با حمایت های آشکار از کُردها، در صدد تغییر بافت جمعیتی غرب آذربایجان است. به همین دلیل با ارائه بسته های تشویقی به کردها مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان، همچنین پیشکش کردن مقامات اداری آذربایجان به بازوان این گروهها سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه تورک های آذربایجان و ترکیه استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های تورک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا