آذربایجاناقتصاد

سرمایه گذاری ۲۰ میلیون یورویی آلمانی ها در اورمیه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: آلمانی‌ها برای احداث یک کارخانه کنسانتره میوه در اورمیه بیش از ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کنند.

علی عبدلی‌ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت بهره‌برداری کامل از این کارخانه کنسانتره برای بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول این کارخانه در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طبق اطلاعات ارائه شده، در فاز اول این کارخانه برای بیش از ۱۳۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که فراخوان جذب نیرو برای آن نیز صادر شده است.

وی در رابطه با اعتبار لازم برای اتمام فاز اول این کارخانه کنسانتره، اظهار داشت: هنوز اطلاعات دقیق از میزان اعتبار برای اتمام فاز اول از سوی سرمایه‌گذار اعلام نشده است؛ ولی به زودی این آمار در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احداث این واحد تولیدی به صورت ۱۰۰ درصد با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه در شهرک صنعتی فاز سه در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه عملکرد این سرمایه‌گذاران باید الگویی برای صنعت‌گران داخلی باشد، بیان کرد: در آذرماه ۱۳۹۷ زمین مورد نیاز برای احداث این کارخانه، تحویل سرمایه‌گذران شد که در اسفند ماه همان سال خاک‌برداری توسط سرمایه‌گذاران آغاز و در مهرماه سال جاری نیز یعنی پس از گذشت هفت ماه، فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

«عبدلی‌» با اشاره به اینکه آلمانی‌ها همزمان با ساخت سالن، نصب تجهیزات کارخانه را نیز آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاران به جای احداث ساختمان اداری در محل کارخانه، برای سرعت عمل بیشتر در کانکس‌هایی مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به پتانسیل خوب آذربایجان‌غربی در بحث تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی گفت: تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این استان خواهد داشت.

آذربایجان‌غربی با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن میوه یکی از قطب های مهم تولید میوه در منطقه به شمار میرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا