آذربایجانجهانمقالات

نیاز مبرم ناسیونالیسم افراطی ارمنی به اقدامات نافی حقوق بشر از سوی آذربایجان ✍علی رضا اردبیلی

ناسیونالیسم قرن نوزدهمی و افراطی ارمنی، 36 سال است که به تبلیغ نفرت علیه آذربایجان و آذربایجانی مشغول است.

این ناسیونالیسم، طی این مدت جمعا یک میلیون آذربایجانی را قربانی پاکسازی اتنیکی کرده و 20 درصد از اراضی آذربایجان را طی اشغال سه دهه‌ای خودش، تبدیل به تلی از خاک کرده است.
توجیه این جنایتکاران در قبال افکار عمومی بین المللی این بوده است که گویا آذربایجان نقشه مشابهی در سر(!؟) داشته است و ارمنستان تنها اقدام به پیشدستی کرده است!
از اینرو، این آدمخواران قرن نوزدهمی نیاز مبرمی به اقدامات ضد حقوق بشری مشابه از سوی آذربایجان دارند تا تأییدی بر ادعاهای مسخره خود در این 36 سال پیدا کنند.
اما از ارامنه ناسیونالیست اصرار و از آذربایجان، انکار!
آذربایجان در پایان جنگ 44 روزه در سپتامبر تا نوامبر 2020 از ورود به مناطق ارمنی‌نشین خودداری کرد و طی یک فاصله 34 ماهه با صبر و حوصله به مطالعه دقیق استحکامات نظامی و مواضع نظامیان ارمنی مستقر در قره‌باغ پرداخت تا بتواند طی یک عملیات برق آسای دقیق با کمترین تلفات غیرنظامی، آدمکشان مسلح مستقر در قره‌باغ را با انجام دقیق‌ترین عملیات نظامی قابل تصور، از منطقه، جراحی کند.
حال که آذربایجان طی عملیات 24 ساعته اخیر، هیچگونه آتویی به پروپاگاندایستهای ارمنی و طرفدارن مسلمان و مسیحی آنان نداد، اینان سعی دارند که اینبار به زور ادعاهای پوچ و تکرار این ادعاها، آذربایجان را متهم به انجام اقدامات ضد حقوق بشری بر علیه ساکنین ارمنی آذربایجان بکنند. علت این احساس کمبود آنها از نظر دلیل و مدرک روشن است. آنها نیاز مبرمی به مقابله به مثل طرف آذربایجانی دارند تا به افکار عمومی داخلی ارامنه و جهان نشان دهند که پاکسازی اتنیکی علیه یک میلیون آذربایجانی و نابودی 20 درصد از شهرها و مناطق مسکونی جنوب غرب جمهوری آذربایجان، بر اساس غیب گویی آنان بوده و صرفا جنبه “پیشگیری” داشته است!
یک علت مکمل دیگر برای توضیح این نیاز عجیب ناسیونالیسم افراطی ارمنی برای تهیه سند برائت دستجات آدمکش ارمنی، اعتقاد آنان بر این است که در صورت اثبات انجام رفتار ظالمانه از سوی همسایگان مسلمان بر علیه ارامنه، کشورهای قدرتمند و مسیحی غرب بخشی از اراضی آذربایجان را به ارمنستان اهدا خواهند کرد! توسعه ارضی مهمترین جزء ایدئولوژی ناسیونالیستی افراطی ارمنی حداقل در 133 سال گذشته (از تاریخ تشکیل حزب داشناکسوتیون در 1890 باینسو) بوده است که تاکنون چهار مورد زیر از این تلاشهای جنایتکارانه برای توسعه ارضی شکست خورده است:
1. تلاش برای تشکیل دولت در مناطق شرق عثمانی در طی جنگ جهانی اول،
2. تلاش مشترک با مسیحیان آسوری برای تشکیل دولتی مسیحی به مرکزیت ارومیه در سال 1918،
3. تلاش برای توسعه از طریق تصرف مناطق ارمنی‌نشین گرجستان در جنگ 24 روزه با گرجستان در سال 1918. (7 تا 31 دسامبر 1918)
4. تلاش 36 ساله برای تصرف مناطق ارمنی‌نشین و آذربایجانی‌نشین آذربایجان (نوامبر 1987 تا سپتامبر 2023)
جمهوری آذربایجان با مطالعه دقیق ایدئولوژی و متدهای فعالیت ناسیونالیست‌های ارمنی، قصد دادن آتو برای ایجاد هیاهو و سر دادن ناله مظلومیت از سوی باندهای جنایتکار مذکور را ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا