سیاست

تظاهرات استقلال طلبان «کاتالونیا» در آستانه «ال‌کلاسیکو»

در آستانه بازی حساس فوتبال شامگاه چهارشنبه رئال ماردید و بارسلونا «ال‌کلاسیکو» در کاتالونیا، جدایی خواهان این منطقه از اسپانیا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

در حالی که ورزشگاه «نیو کمپ» در منطقه کاتالونیا امشب چهارشنبه میزبان مسابقه فوتبال بین دو تیم رئال ماردید و بارسلونا است، رسانه‌ها از حضور سنگین نیروهای امنیتی از یک سو و تظاهرات حامیان استقلال کاتالونیا از سوی دیگر خبر داده‌اند.

 

به رغم تداوم سرکوب رهبران استقلال طلب منطقه کاتالونیا توسط دولت مرکزی اسپانیا، حامیان استقلال این منطقه امروز چهارشنبه از فرصت ال‌کلاسیکو برای برگزاری تظاهرات استفاده کرده‌اند.

 

مسابقه فوتبال رئال ماردید و بارسلونا در چارچوب لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) قرار است چهارشنبه (امشب) ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار شود؛ مسابقه‌ای که با حضور پرشمار نیروهای امنیتی و اتخاذ تدابیر ویژه همراه شده است.

 

شبکه «راپتلی»  (RUPTLY) یک برنامه زنده در خصوص تظاهرات حامیان استقلال کاتالونیا پخش کرده و دوربین خود را در مقابل ورشگاه نیوکمپ، ورزشگاه خانگی بارسلونا مستقر کرده است.

 

در برنامه زنده این رسانه، حضور پرشمار نیروهای امنیت و خودروهای آنها مقابل این ورزشگاه و خیابان‎‌های اطراف قابل رویت است.

 

تدابیر ویژه در بارسلونا در حالی انجام شده که پیش از این و به دلیل اعتراضات در منطقه کاتالونیا، مسابقه ال‌کلاسیکو یک بار به تعویق افتاده بود.

 

مخالفت با جدایی کاتالونیا، اواخر مهرماه با صدور حکم دادگاه عالی اسپانیا وارد یک مرحله جدید شد و این دادگاه ۱۲ نفر از سران استقلال‌طلبان کاتالونیا را به جرم تلاش برای جدا کردن این منطقه در سال ۲۰۱۷ میلادی را به حبس و تبعید محکوم کرد؛ حکمی که سبب شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات شد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا