ایرانجهان

حکومت ایران برای اثبات ادعای موهوم خامنه ای در مورد ویروس کورونا، دست به دامان یک نشریه اینترنتی شد

«چنانچه اتهام وارده از سوی “جهانیان” به دولت آمریکا تئوری توطئه توصیف می شود، پس به پرسش های مطرح شده از جانب “گلوبال ریسرچ” پاسخ دهید».

 

وزارت خارجه حکومت ایران در تلاش برای موثق دانستن ادعای علی خامنه ای دایر بر این که ویروس کورونا توسط ایالات متحده در جهان شیوع پیدا کرده، به یک وبسایت خبری آمریکایی استناد کرد که به انتشار “تئوری های توطئه” شهرت دارد و همیشه تصورات موهوم و خیالی درباره رویدادهای جهانی منتشر ساخته است.

این وب سایت که “گلوبال ریسرچ” نام دارد، در یکی از ادعاهای واهی خود نوشته بود که حضور ورزشکاران ارتش آمریکا در مسابقات جهانی در شهر ووهان در چین عامل شیوع ویروس کورونا گردید. در این گزارش ادعا شده که این شرکت کنندگان، ورزشکار نبوده اند، بلکه ماموران حکومتی دولت واشنگتن بوده اند که دستور داشتند ویروس کورونا را در چین شایع سازند. تنها استدلالی که این وبسایت برای اثبات ادعای خود مطرح کرده، آن است که ورزشکاران آمریکایی به هیچ مدال قهرمانی دست نیافتند، و چه استدلالی بهتر از این، برای آن که ثابت شود آن ها ورزشکار واقعی نبوده اند، بلکه ماموریتشان شیوع بیماری کورونا بوده است.

این وبسایت توضیح نداده که چگونه چنین افرادی می توانند ویروس کورونا را در میان اهالی ووهان شایع سازند، بی آن که خود به هیچگونه وسایل ایمنی مجهز بوده اند.

وزارت خارجه ایران، در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایالات متحده و سخنگوی کاخ سفید که ادعاهای خامنه ای را در مورد شیوع ویروس توسط آمریکاییان، دروغ های بی اساس و مغرضانه نامیده بودند، نوشت: «چنانچه اتهام وارده از سوی “جهانیان” به دولت آمریکا تئوری توطئه توصیف می شود، پس به پرسش های مطرح شده از جانب “گلوبال ریسرچ” پاسخ دهید».

بدین سان، نهاد دیپلماتیک حکومت اسلامی ایران، به جای آن که خود بکوشد با دلیل و منطق و آوردن مدارک و شواهد، ادعای خامنه ای را در مورد نقش موهوم آمریکا در شیوع کورونا به اثبات برساند، دست پیش گرفته و از دولت آمریکا می خواهد به نوشته های یک وبسایت مشکوک پاسخ دهد.

گفتنی است که خود حکومت ایران نیز ده ها و شاید صدها و هزاران وبسایت به اسامی مختلف برپا ساخته تا به انتشار اخبار دروغین بپردازد و بتواند بهره برداری سیاسی بکند.

وبسایت “گلوبال ریسرچ” در کانادا توسط فردی به نام “میشل چاساداوسکی” به ثبت رسیده است. این فرد به عنوان معتقد به تئوری توطئه، در بین آشنایان امور شهرت دارد.

یک نمونه از گزارش های موهوم وبسایت نامبرده، این ادعاست که فاجعه تروریستی ویران کردن برج های دوقلوی نیویورک و عملیات دیگر یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده، توسط خود سی آی ای انجام گرفته بود. نمونه دیگر، این ادعا بود که بمب گذاری تابستان سیزده سال پیش در متروی لندن، کار خود بریتانیا، اسرائیل و ایالات متحده بوده است.

ادعای این که ویروس را آمریکا در چین رواج داده، نخستین بار از شبکه تلویزیونی چین پخش شده بود.

ادعاهای موهوم “گلوبال ریسرچ” به طور نسبتا دائمی در رسانه های حکومت ایران، به ویژه رسانه های وابسته به سپاه پاسداران انتشار می یابد.

این رسانه در گزارش ادعایی خود دایر بر این که ویروس کورونا را سربازان آمریکایی به چین بردند، ده سوال نیز خطاب به دولت آمریکا مطرح ساخته بود که مسلما کسی در واشنگتن به آنها اعتنا نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا