جهان

بازپس‌گیری بیش از ۳۷ کیلومتر مربع از خاک اوکراین در هفته گذشته

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، روز دوشنبه ۱۲ تیر، از بازپس‌گیری بیش از ۳۷ کیلومتر مربع از خاک این کشور در حوالی شهر باخموت و ناحیه شرق و همچنین در جبهه جنوب اوکراین در طول هفته گذشته خبر داد.

خانم مالیار با اعلام این خبر در تلگرام افزود، حدود ۹ کیلومتر مربع در نزدیکی باخموت و ۲۸.۴ کیلومتر مربع نیز در نقاط مختلفی در جنوب اوکراین، از نیروهای روس باز پس گرفته شده است.

او ضمن اشاره به این‌که نیروهای روس همچنان در بخش‌هایی از جبهه شرق اوکراین در حال تاختن‌ هستند، گفت: «ما در ناحیه باخموت در حال پیشروی هستیم و نواحی لیمان، آودیوکا و مارئینکا همچنان تحت حملات دشمن قرار دارد

معاون وزیر دفاع اوکراین، وضعیت را در جبهه شرق این کشور، «دشوار» توصیف کرد.

نیروهای اوکراینی در طول دو محور اصلی جنوب این کشور، در حوالی شهرهای ملیتوپول و بردیانسک، پیش‌روی‌های آهسته‌ای داشته‌اند.

به گفته مالیار، از آغاز ماه ژوئن در مجموع، ۱۵۸.۴ کیلومتر مربع از خاک اوکراین باز پس گرفته شده است.

نیروهای روس همچنان بیش از ۴۵ هزار کیلومتر مربع از جنوب اوکراین را تحت اشغال دارند و به این‌ها باید شبه‌جزیره کریمه و بخش‌های جنوبی استان دونتسک را نیز اضافه کرد که از سال ۲۰۱۴ در اشغال روس‌ها بوده است.

نیروی هوایی اوکراین، صبح دوشنبه از سرنگون کردن ۱۳ الی ۱۷ پهپاد در نواحی جنوبی و شرقی این کشور خبر داد.

به گفته نیروی هوایی اوکراین، «بقیه پهپادها نیز نتوانستند به اهداف خود اصابت کنند

بر اساس گزارش‌ها، این پهپادها ایرانی بوده و «شاهد» نام داشته‌اند.

شهرهای کی‌یف و خرسون در جنوب اوکراین، در ساعات اولیه روز یکشنبه، تحت حملات پهپادی و موشک‌های کروز قرار گرفتند. بر اساس گزارش‌ها، این حملات، مجروحانی به جا گذاشته است.

انجمن قلم اوکراین نیز از درگذشت ویکتوریا آملینا، نویسنده اوکراینی در اثر جراحات ناشی از حمله موشکی روس‌ها به یک کافه در شهر کراماتورسک، واقع در شرق اوکراین در هفته گذشته خبر داد. تا کنون، ۱۳ نفر در اثر حمله موشکی به این کافه در روز ۲۷ ژوئن، جان باخته‌اند که سه تن از آنها کودک بوده‌اند. این حمله، ۶۱ مجروح نیز به جا گذاشته است.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا