خاورمیانهسیاست

تركيه دو ماهواره جديد پرتاب می‌كند.

وزیر حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌ ترکیه ضمن اعلام اینکه دو ماهواره جدید را در آینده نزدیک به فضا پرتاب خواهیم کرد گفت که تولید ماهواره های نسل جدید با سیستم پیشران برقی بر عمر مفید آنها می‌افزاید.

 

جاهد تورهان، وزیر حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌ ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: ترکیه در راستای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی کشور در تولید ماهواره های مخابراتی ترکست-5A و ترکست-5B از نسل جدید “سیستم پیشران برقی” استفاده می‌کند. به این ترتیب عمر مفید ماهوارهای جدید کشور به بیش از 30 سال خواهد رسید.

وی همچنین گفت: ماهواره‌ ترکست-5A در طول سالجاری و ترکست-5B در سه ماهه اول سال 2021 از ایالت فلوریدای آمریکا پرتاب می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان ارتباطاتی ترکیه در حال حاضر دارای 3 ماهواره مخابراتی است گفت: ماهواره‌های مخابراتی ترکست-5A، ترکست-5B و ترکست-6B نیز که تولید ملی کشور است٬ در مدار زمین قرار خواهند گرفت. طراحی و تولید ماهواره‌ها و فعالیت‌ها در این خصوص ادامه دارد.

تورهان در ادامه سخنانش گفت: منطقه پوشش دهی این ماهواره ها برای 3 میلیارد نفر در 118 کشور از آسیا تا اروپا و آفریقا امتداد خواهد یافت. خدمات ارتباطاتی ماهواره‌ای کشور بدون وابستگی به كشورهای خارجی٬ بدون وقفه و ایمن ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا