آذربایجانایران

فرنگیس فتحی و اکرم کوخیان آزاد شدند

فرنگیس فتحی و اکرم کوخیان مادر و خواهر «مهدی کوخیان» فعال تورک آذریایجانی ساکن آلمان که دیروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان ملیک کندی(ملکان) آذربایجان شرقی بازداشت شده بودند، دقایقی پیش آزاد شدند.

مهدی کوخیان مدیر کانال «شهر خبرملکان» دقایقی پیش در کانال خود نوشت: «مادر و خواهرم دقايقى پيش آزاد شدند، اما خودروى برادرم و لوازم الكترونيكى ضبط شده را تحويل ندادند.»

به گفته مهدی کوخیان، دیروز ماموران حکومتی دو بار به خانه پدری وی در شهر ملکان حمله کردند که بار اول ۵ مامور وارد منزل شده و لوازم الکترونیکی را برده و بر روی خواهر و مادر وی اسپری فلفل زده بودند. و بار دوم ۲۵ مامور امنیتی و انتظامی به صورت وحشیانه درب منزل را شکسته و مادر و خواهر این فعال آذربایجانی را بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل کرده بودند. ماموران همچنین ماشین و مدارک برادر مهدی کوخیان را نیز ضبط کرده اند.

فرنگیس فتحی، مادر مهدی کوخیان که ۶۸ ساله است، از بیماری  فشار خون رنج می‌برد و پس از بازداشت با مشکلات جسمی مواجه شده و برای رسیدگی پزشکی، به بیمارستان منتقل شده بود.

مهدی کوخیان مدیر کانال «شهر خبرملکان» می‌گوید ماموران امنیتی از طریق این بازداشت‌ها و آزار‌و‌اذیت‌ها، سعی دارند او را تحت فشار قرار دهند تا از فعالیت‌های خود در راستای دموکراسی‌خواهی و حقوق آذربایجانی‌ها دست بردارد.

طی سالهای اخیر نهادهای امنیتی، تهدید، تطمیع و بازداشت نزدیکان فعالین سیاسی خارج از ایران را به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن افراد در خارج کشور قرارداده و سعی در کنترل فعالیت هایشان داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا