آذربایجان

نیروهای ارمنی در حملات خود به مناطق مسکونی آذربایجان از بمب‌های ممنوعه استفاده می‌کنند

از ۲۷ سپتامبر، نیروهای مسلح ارمنستان با نقض فاحش آتش بس، مواضع ارتش و مناطق مسکونی آذربایجان را با سلاح ها و توپ های سنگین زیر آتش گرفتند.

نیروهای نظامی ارمنی که غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار می دهد، بمب های ممنوعه را به شهرها، مناطق و روستاهای آذربایجان پرتاب می کند.

به گزارش بخش فارسی ای‌ان‌تی به نقل از آذر تاج، نیروهای ارمنی روز جمعه ۱۸ مهر با موشک های ممنوعه روستاها و شهرک های منطقه گورانبوی را زیر آتش گرفتند که کلاهک یکی از موشک ها در یکی از روستاهای منطقه پیدا شد.

مدد ممدوف، مدیر عملیاتی خنثی‌سازی بمب‌های منفجر نشده آژانس ملی جمهوری آذربایجان (آناما) به خبرنگاران گفت كه کلاهکی متعلق به موشك خوشه‌ای در میان تعداد زیادی خمپاره و موشك که به این منطقه توسط ارتش ارمنستان شلیك شده، پیدا شده است.

پس از بررسی‌ها، مشخص شد که این بمب از یک موشک ۳۰۰ میلی متری «۹ام۵۵ک‌آ» به نام «سمرچ» شلیک شده که کلاهک خوشه‌ای حمل می کند. پرتاب این موشک با کلاهک خوشه‌ای به مناطق مسکونی نشان می‌دهد که مردم غیرنظامی مورد هدف قرار گرفته‌اند. این در حالیست که همه مهمات خوشه ای و همه موشک های حمل کننده بر اساس کنوانسیون های بین المللی ممنوع است. این بمب های مدل «۹ام۵۵ک‌آ» خوشه‌ای هستند. در داخل آنها، ۹۶ قطعه ترکش برای از بین بردن وسایل نقلیه زرهی سبک و تجهیزات و ۳۶۰ ترکش برای از بین بردن نیروی انسانی وجود دارد. وزن کلی این موشک ۸۰۰ کیلوگرم است.

اعلام شده که این بمب با تدابیر امنیتی منفجر و خنثی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا